Avatar billede jespercp Nybegynder
19. juni 2004 - 14:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min PC vil ikke boote

Hej,

Når jeg tænder for min pc får jeg følgende besked:

Primary hard disk 0 failure

No boot device available -
No bootable devices--strike F1 to retry boot, F2 for setop utility

Jeg har forsøgt at ændre boot rækkefølgen men det gør ingen forskel. Hvad skal jeg gøre?

Det er en Dell Laptop Latitude, hvis det hjælper...

Pft
Avatar billede peet-49 Novice
19. juni 2004 - 14:31 #1
Den siger jo, ar den ikke kan finde din primary harddisk, der har du windows på, HD skal stå til auto i bios, tjek HD kablet, evt. skift det.
Avatar billede jespercp Nybegynder
19. juni 2004 - 14:40 #2
hvor finder man HD kablet på en bærbar?
Avatar billede peet-49 Novice
19. juni 2004 - 15:02 #3
Der sidder en klap på undersiden af labtoppen, under den sidder HD. Det kan også være din boot på HD er fucket op, der booter du på XP CDén, i det første billede trykker du på R og følger anvisningerne, hvis du er i tvivl angående kommandoer, skriver du help. Har du prøvet, om det virker, hvis du trykker F8 under opstart og vælger sidste kendte konfiguration, hvor systemet virkede.
Avatar billede jespercp Nybegynder
19. juni 2004 - 15:12 #4
den med F8 var en vinder. Tak for det. Hvis du lige giver den som et svar, så skal jeg acceptere den, så du får dine velfortjente points :o)
Avatar billede peet-49 Novice
19. juni 2004 - 15:39 #5
Jo da.
Avatar billede peet-49 Novice
19. juni 2004 - 19:43 #6
Synes du ikke, det var en ide, at afslutte dine spørgsmål?
Avatar billede peet-49 Novice
19. juni 2004 - 19:59 #7
Hvis du ikke ved hvordan-du trykker på navnet, du vil acceptere, og accepterer det.
Avatar billede peet-49 Novice
20. juni 2004 - 10:55 #8
Takker for point.