Avatar billede patrickfcd Nybegynder
18. juni 2004 - 23:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvor lang tid tændt ad gangen

Hey..

Vil gerne vide om der er nogen grænse for hvor lang tid man må ha en com tændt?
Alså I hvor mange timer, dage, uger ad gange for ikke at brænde den ned eller hvad der nu kunne ske?
Avatar billede melange Nybegynder
19. juni 2004 - 00:00 #1
den burde ikke brænde sammen ligemeget hvor længe du har den tændt :)
Dit software (fx windows) skal nok give op og tvinge dig til at reboote før dit hardware gør.
Avatar billede patrickfcd Nybegynder
19. juni 2004 - 00:02 #2
OKi..
Men tænkte osse mere på om det er godt for en com at ha den tænd flere dage ad gange?
Fx. hvis man tænder den Mandag morgen og så har den tændt to dage frem... godt eller dårligt?
Avatar billede krydset Nybegynder
19. juni 2004 - 00:03 #3
Jeps ^^
Og så længe dine blæsere køre så sker der heller ikke noget, hvis en blæser går i udu kan du brænde den af men bare sørg for de er støvfri så plejer de at kunne køre mange timer
Avatar billede krydset Nybegynder
19. juni 2004 - 00:05 #4
Det kan din computer sagtens holde til, jeg har min server kørende 24/7 og det er min gamle computer jeg brugte som workstation og indtil videre har den kørt 307 dage 42 timer 56 min og 12 sec uden at blive genstartet så det dker der intet ved :-P
Avatar billede patrickfcd Nybegynder
19. juni 2004 - 00:06 #5
OKay...

Så lige meget hvor varm ens maskine bliver eller hvis den står tændt måske 3 dage i træk uden slukning, så betyder det ik noget medmindre som du siger hvis ens blæser går i stykker... ?
Avatar billede patrickfcd Nybegynder
19. juni 2004 - 00:07 #6
Hehe oki lyder vildt...
Avatar billede krydset Nybegynder
19. juni 2004 - 00:08 #7
Nej intet, min ligger på ca 45 grader heletiden og det er normal temeratur, man plejer og sige at hvis den kommer op imod de 70 grader skal man få kigget det igennem
Avatar billede patrickfcd Nybegynder
19. juni 2004 - 00:08 #8
Oki men hvis den kommer derop omkring advarer ens com vel om det? eller hvaD? hehe
Avatar billede krydset Nybegynder
19. juni 2004 - 00:11 #9
det kmmer an på om du har noget indbygget, jeg har sat temperatur måling i min så jeg kan følge det hele tiden, men ellers hvil du kunne mærke det når du bruger maskinen, så vil den ikke være til at bruge Spil/windows vil hakke/låse når du bruger den
Avatar billede patrickfcd Nybegynder
19. juni 2004 - 00:13 #10
OKi.. det ik noget man kan hente på nettet, program eller nogeT?

Men oki doki så ved jeg det...
Avatar billede krydset Nybegynder
19. juni 2004 - 00:15 #11
Programmer er ikke godetil temp. måling Jeg har installeret dem her i min puter
http://www.cooltechzone.com/reviews/cases/cooldrive4_001.php
Avatar billede patrickfcd Nybegynder
19. juni 2004 - 00:17 #12
okiiii......
Avatar billede janker Nybegynder
19. juni 2004 - 00:17 #13
samme diskution:

http://www.eksperten.dk/spm/508753

jeg havde samme spm...
Avatar billede krydset Nybegynder
19. juni 2004 - 00:22 #14
Ligger et svar hvis du syns jeg har fortjent point ;-)

Hygge alt hvad de skriver i den tråd lyder rigtigt i mine ører
Avatar billede patrickfcd Nybegynder
19. juni 2004 - 00:23 #15
GIder point stopper her efter og ha læst den anden diskution...
Så men tak for hjælpen til alle...
Avatar billede krydset Nybegynder
19. juni 2004 - 00:25 #16
takker for det var glad for at kunne hjælpe :-D