Avatar billede trikz4h Nybegynder
18. juni 2004 - 13:43 Der er 37 kommentarer og
2 løsninger

Overflytning af HDD gav chk filer

Hey exp.dk

Jeg har en ven som laver musik, og det brugte han det meste af sin 60gb harddisk til, da han så flyttede den over i en anden computer, som kørte andet filsystem (mener det er NTFS, og han kørte FAT32) blev alt hans musik til CHK-filer. Hvordan det være? Eller mere relevant, hvordan får jeg dem lavet tilbage igen? Kan jeg evt. "gendanne" filerne med et eller andet program (som eksperter bruger til at gendanne slettede filer med) - og hvor kan jeg finde sådan et program? - Hvis det findes?

Tak for hjælpen....
Avatar billede pimpz Nybegynder
18. juni 2004 - 13:54 #1
http://www.topshareware.com/Restorer2000-Professional-download-5335.htm
Dette er lige det som du mangler.
Held og Lykke. Det virkede ihvertfal hos mig :)
Avatar billede pimpz Nybegynder
18. juni 2004 - 13:56 #2
Men det største minus er nok at det koster penge.
Ca. 30 US $
Avatar billede trikz4h Nybegynder
18. juni 2004 - 13:58 #3
Hehe... Må se om man ikke kan få en trail eller noget :D Tak... Prøver det...
Avatar billede pimpz Nybegynder
18. juni 2004 - 13:59 #4
Hehe det må du så selv om :D Men jeg er overbevidst om at du bliver glad for det !
Avatar billede trikz4h Nybegynder
18. juni 2004 - 14:01 #5
Hvordan åbner jeg så lige r2k_demo (uden endelse??)?
Avatar billede pimpz Nybegynder
18. juni 2004 - 14:04 #6
Omdøb den til r2k.exe  Skal bare ende på .exe
Avatar billede trikz4h Nybegynder
18. juni 2004 - 14:08 #7
Okay.. Skidt den ikke er det i forvejen, tak...
Avatar billede pimpz Nybegynder
18. juni 2004 - 14:14 #8
JA, det r lidt mærkeligt..... Kan du finde ud af programmet ??
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 14:14 #9
Jeg har lavet et program der kan finde enkelte filtype (en 10 stykker bl.a. gif, jpg, bmp, mp3, wav, doc-xls og lidt flere) det vil jeg da gerne maile til dig hvis det er du smidder en mail addy.....

/Tubber
Avatar billede trikz4h Nybegynder
18. juni 2004 - 14:22 #10
MEGET GERNE..!! Det ville da være for dejligt..! thomas@totalteknik.dk
Avatar billede trikz4h Nybegynder
18. juni 2004 - 14:28 #11
Btw. hvilket sprog laver man programmer i ? kunne godt tænke mig at lære lidt om det:) (SIMPELT :))
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 14:46 #12
Den er på vej :)
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 14:47 #13
Der er:
C++
C#
Java
Delphi
Visual Basic
Visual Basic.net

Jeg ved ikke hvad der er nemmest, kommer an på så meget.......
Jeg bruger selv VB......
Avatar billede trikz4h Nybegynder
18. juni 2004 - 15:01 #14
Okay, du kender ikke lige et sted man kan læse om det? :D

Tak for filen, håber den ligger der når jeg kommer hjem :)
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 15:03 #15
kan du PHP, CGI eller ASP ?
Avatar billede trikz4h Nybegynder
18. juni 2004 - 15:04 #16
PHP og lidt ASP :P
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 15:06 #17
Ok....

Så er det nok C++ du skal tænke på at starte med, da C++ er samme syntax som PHP (mener jeg)...
VB er i hvertfald det samme som ASP.....
og CGI er Delphi
Avatar billede trikz4h Nybegynder
18. juni 2004 - 15:06 #18
Hmm... Ved du hvad man kommer længst med?
Btw. vil du ikke have point for dit program?
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 15:07 #19
Ellers mener jeg VB er nemmest at gå til......

http://netcoders.dk
Avatar billede trikz4h Nybegynder
18. juni 2004 - 15:07 #20
Bruger jeg så... Tror bare det er hvad man starter med, som er "nemmest" :P
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 15:08 #21
Ved ikke hvad du kommer lænst med, jeg er lige startet på VB.Net
men så er der jo også C og Assembler de 2 sidste er noget sværer end de andre.....

Mange mener dog man kommer længst med C og nu C# efter den er kommet....
Avatar billede trikz4h Nybegynder
18. juni 2004 - 15:12 #22
haha okay... Programmer med EXE eller?? (Kiggede lige hurtigt, så det kørte i IE noget af det ?:S?)
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 15:33 #23
Jeg laver programmer med exe
Avatar billede trikz4h Nybegynder
18. juni 2004 - 15:34 #24
Det bruger du også VB til eller hvad? (hvis jeg skal lave noget, så skal det være med brugerflade... :))
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 15:39 #25
Det er med brugerflade og det er i vb
Avatar billede trikz4h Nybegynder
18. juni 2004 - 16:28 #26
Okay tak.. :D
Avatar billede pimpz Nybegynder
19. juni 2004 - 12:24 #27
tak for point.
Fik du det til at virke ?
Avatar billede tubber Juniormester
19. juni 2004 - 12:30 #28
Ved han ikke endnu, han skulle over til en kammi med det, det er der problemet er :)
Men er sikker på han kommer med response når der er noget :)
Avatar billede trikz4h Nybegynder
19. juni 2004 - 20:38 #29
pimpz - hentede trail versionen og prøvede den på min egen comp - virker nice nok :D
Fik tubber's prog, det skal jeg til at prøve hos min ven...  Kan bare ikke lige fået fat i ham lige nu. Har ikke hans nummer, men snakker nok med ham mandag :) skal nok smide noget respons af :)
Avatar billede pimpz Nybegynder
21. juni 2004 - 11:08 #30
Glæder mig til de respons :)
Nu har du´vel ikke copyright på programmet *GG*
Avatar billede tubber Juniormester
21. juni 2004 - 11:22 #31
Jo har jeg vel når jeg selv har lavet det :)
Men den ver. som jeg sendte er en freeware......
Avatar billede pimpz Nybegynder
22. juni 2004 - 11:09 #32
Med masser af spyware :P
Avatar billede trikz4h Nybegynder
22. juni 2004 - 11:19 #33
griner... tror jeg ikk, det ser ret simpelt ud :D
Avatar billede tubber Juniormester
22. juni 2004 - 12:26 #34
Det er det også det var noget jeg lavede engang fordi jeg ikke kunne finde noget der kunne finde ud af hvad chk filerne indeholdt, og jeg havde en 8 giga partition der var tom og blev til 11k chk filer og der var alle billederne til fra digital kamera......
Avatar billede trikz4h Nybegynder
22. juni 2004 - 12:36 #35
Hehe... Sygt nok!! Det er bare sådan noget man skal i gang med jo :D
Avatar billede tubber Juniormester
22. juni 2004 - 12:41 #36
gad sq ikke åbne 11k chk filer for at finde alle jpg, gif og bmp
Avatar billede trikz4h Nybegynder
22. juni 2004 - 12:44 #37
Hehe nej ka jeg sq godt forstå, så er det jo godt man kan lave løkker og sådan noget :P Så det manuelle arbejde ikke er så slemt igen :D
Avatar billede tubber Juniormester
22. juni 2004 - 12:47 #38
ja gid det var så simpelt....
Avatar billede trikz4h Nybegynder
22. juni 2004 - 12:51 #39
Hehe, jaa hvis det bar var :D så ville jeg være glad :D griner....