Avatar billede ullidk Nybegynder
18. juni 2004 - 00:06 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med mailto-link

Hej,

Flg. script virker ikke...emailadressen vises fint men mailto-linket er tomt (virker ikke!)....hjælp!

Response.Write("<a class='main' href='mailto: '") & objRS("memberEmail") & ">" & objRS("memberEmail") & "</a>"
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. juni 2004 - 00:10 #1
Jeg ved ikke om dette virker, men PRØV det :o)

<% 'ASP afsluttes, og der hoppes ud af ASP-koden%>

<a href="mailto:<%=objRS("memberEmail")%>" class="main"><%=objRS("memberEmail")%></a>

<% 'ASP fortsætter %>
Avatar billede ullidk Nybegynder
18. juni 2004 - 00:14 #2
Det virker - smukt!
Smid et svar:-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. juni 2004 - 00:15 #3
Fedest! Takker for point :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. juni 2004 - 00:16 #4
Ups, svar :o)
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
18. juni 2004 - 00:16 #5
Eller hvis du vil beholder dit oprindelige format:
Response.Write("<a class='main' href='mailto:") & objRS("memberEmail") & "'>" & objRS("memberEmail") & "</a>"
Dit ' der omsluttede email-adressen var placeret for tidligt.
Peter.
Avatar billede ullidk Nybegynder
18. juni 2004 - 00:16 #6
Ja, du skal bare lige smide et svar så jeg give dig pointene:-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. juni 2004 - 00:17 #7
Det er rigtigt, men jeg vil til enhver tid anbefale at undgå Response.Write. Hop ud af ASP, og gå kun ind, hvis det er nødvendigt.
Avatar billede ullidk Nybegynder
18. juni 2004 - 00:18 #8
Vil faktisk gerne beholde den oprindelige syntaks...så smid lige et svar, så deler jeg imellem jer...håber det er ok steen_hansen?:-)
Avatar billede ullidk Nybegynder
18. juni 2004 - 00:18 #9
Hvorfor vil du anbefale ikke at bruge Response.Write?
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
18. juni 2004 - 00:21 #10
Det forstår jeg egentligt heller ikke. Men vaner er forskellige.
Peter.
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. juni 2004 - 00:22 #11
Denne diskussion har været der før, prøver at finde en jeg har deltaget i på et tidspunkt, som belyser det meget godt. Øjeblik ...
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. juni 2004 - 00:27 #12
Ja, det er i orden, del du bare, du bestemmer :o) Men jeg vil kraftigt fraråde at putte alt muligt HTML ind i ASP-kode. For det første mister du hurtigere overblikket ved debugging (dette spørgsmål er et godt eksempel :oD). For det andet fylder koden mere.

Jeg leder stadig efter det andet spørgsmål, som indeholder en masse gode argumenter, øjeblik ...
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
18. juni 2004 - 00:30 #13
At koden fylder mere gør det kun en anelse mere uoverskueligt. Ikke noget jeg ligger mærke til. Og med hensyn til debugging er en lineangivning nok i 9 ud af 10 tilfælde, så der er det egentligt også mig ligegyldigt.
Peter.
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. juni 2004 - 00:35 #14
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
18. juni 2004 - 00:41 #15
Jeg er fuldstændig enig i nute's kommentar. Men jeg forestiller mig at han henter emails ud i store omfang fra en database og at sætningen derfor optræder i et loop, og så er det ærlig talt smartest at blive i scriptet.
Ingen tvivl, hvis din side er 100% statisk ville det være at skyde sig selv i foden at skrive det hele ud i asp.
Peter.
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. juni 2004 - 00:42 #16
ullidk, det er en dårlig idé at komme ind på. discowarp9 skriver muligvis al HTML på denne måde, men det er ikke smart. Kan slet ikke anbefales, når siderne bliver store, så gør det til et princip at holde det ene adskilt fra det andet, så vidt det overhovedet er muligt.
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
18. juni 2004 - 00:46 #17
Jeg skriver aldeles ikke alle mine sider på denne måde! Men når man henter store sæt data ud fra en database og kører dem gennem en lække, hvilket nok er den asp operation man udfører oftest, så er det LANGT nemmere at blive i scriptet. Eks:
-----------------------------------------------------------
Loop
  Response.Write "<tr>" & _
                "  <td>Email:</td>" & _
                "  <td>" & rs("email") & "</td>" & _
                "</tr>"
Do while not rs.EOF
-----------------------------------------------------------
Det er både nemt og overskueligt.
Peter.
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. juni 2004 - 00:47 #18
Nej, det er et simpelt e-maillink. Min anbefaling: Hold det for så vidt muligt adskilt. Jeg synes personligt ikke det er smart at anbefale det til andre, som måske ikke kan se ulemperne.

Ikke engang i loops forsøger jeg at udskrive HTML v.hj.a. ASP. Det, som nute skriver, er hvis der er mange loops, så bør man måske overveje at bibeholde stilen. Men siden skal også være stor så. Hold det ene fra det andet er min klare anbefaling. Så kan du bruge rådet eller ej, det finder du nok selv ud af :o)
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
18. juni 2004 - 00:49 #19
Kan du ikke give et eksempel hvor det er uhensigtsmæssigt at skrive tabeller ud i loops? Min umiddelbare erfaring (som hovedsageligt kommer fra at kode fora) er at det er nemmest at skrive tabeller i loops, men sig endelig til hvis du har en bedre idé. ;-)
Peter.
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. juni 2004 - 00:51 #20
Ok, jeg vil nu anbefale dette:

<% Loop %>

<tr>
    <td>E-mail:</td><td><%=RS("email")%></td>
</tr>

<% Do while Not RS.EOF %>

Som sagt, det er jo op til den enkelte, og jeg skal ikke diktere hvad der er rigtigt og forkert. Jeg vil under ingen omstændigheder anbefale det. ullidk havde nok selv set fejlen, hvis han havde forsøgt at gøre det mest muligt hensigtsmæssigt. Sov godt! :o)
Avatar billede discowarp9 Nybegynder
18. juni 2004 - 00:53 #21
Tak i lige måde. Vi bliver nok ikke enige alligevel. Vaner er svære at ændre. :D
Peter.
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. juni 2004 - 00:54 #22
Så ikke dit sidste indlæg, disco :o)

Jeg er ikke så minded for en større diskussion lige nu, men jeg vil ikke anbefale din metode, Peter. Skidt med det, det virker, og det var formålet. Hygge til Jer begge :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. juni 2004 - 00:56 #23
Det kan de være, men hvis man ser lyset, kan man føle sig nødsaget til det? Jeg ville klart gøre det, hvis en given metode er uhensigtsmæssig. Vi snakkes nok ved en anden gang :o)