Avatar billede aey Nybegynder
17. juni 2004 - 21:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

råd: ekstern harddisk til winXP og linux

Jeg overvejer at investere i en af de der moderne eksterne harddiske, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge og hvilke muligheder der er.

Jeg skal bruge den både i windows og i linux - så gerne en supporterer begge os'er.

Jeg havde tænkt mig en 120GB - er der noglen problemer med filsystem (hvad skal jeg vælge her)?

Hvis det er muligt kunne det være fedt hvis den kunne strømforsynes via USB'en. Det kunne også være lækkert med både hi-speed usb og firewire.

Så må den selvfølgelig også gerne være i en lækker æske og til en go' pris ;)

På nuværende tidspunkt hælder jeg til en maxtor, men mest på grund af deres samarbejde med linksys ang. NAS-løsning.
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. juni 2004 - 12:39 #1
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. juni 2004 - 12:41 #2
Avatar billede aey Nybegynder
19. juni 2004 - 12:15 #3
>cp1
Tak for lænkerne, men det var ikke rigtigt det jeg mente med råd. Jeg tænkte mere på om nogen havde erfaringer med eller viden om hvad man skulle se efter og hvad man bestemt skulle gå uden om.

Jeg har faktisk - efter en del tids research - blevet enig med mig selv om at det ikke skal være uden strømforsyning, det skyldes:
Disken er nødt til at være en 2,5" og på 5400 rpm eller uden - ellers bruger den for meget strøm; disse diske bliver meget dyre når man kommer op i store størrelser, og så er der ikke garanti for at de ikke sluger for meget strøm.

Jeg har faktisk allerede bestilt en maxtor onetouch 120GB som jeg har tænkt mig at køre fat32 på :( (det eneste der er rigtig kompatibelt med både win og linux).

Så jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede cp1 Nybegynder
19. juni 2004 - 12:27 #4
okay og go vind ;)