Avatar billede - Nybegynder
17. juni 2004 - 21:04 Der er 10 kommentarer

Hvordan compiler jeg med reference objekter

Jeg er ny til VB.

Jeg har installeret en komponent (DSOFile.exe) som jeg bruger i mit projekt. Når jeg laver projektet om til en exe fil kan det kun køre på computere som har DSOFile.exe installeret i forvejen.

Kan jeg ikke kompilere projektet incl. DSOFile.exe ?
Avatar billede tubber Juniormester
17. juni 2004 - 21:37 #1
Når du compiler dit projekt så laver den en exefil, så der er faktisk mange ting som den computer det køres på skal ha installeret, dog er en del af dem en del af windows.....

Når du har compilet dit projekt til en exe skal du ind i deployment wizzard og lave et setup program hvor du under vejs kan tilføje filer som også skal med, jeg kan forestille mig det er en dll fil som er krævet den kan du tilføje dit projekt og når det så installeres på en anden maskine så er den dll med :)
Avatar billede vbcoder Nybegynder
18. juni 2004 - 08:52 #2
du kan ikke lave static linking i vb - således at de eksterne filer dit program linker ind i bliver kompileret ind i dit program.
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 13:33 #3
Nej korekt vbcoder, men er det en dll som jeg tror det er, så virker det (mener jeg) hvis den ligger i app.path som den automatisk gør hvis man tilføjer den sin setup....

Hvis det ikke virker så skal man ha fat i Install Shield, så kan kan kode noget registrering af komponenter......

/Tubber
Avatar billede vbcoder Nybegynder
18. juni 2004 - 14:30 #4
nope - du kan ikke i vb kompilere andre objekter ind i din vb exe-fil.

hvis en program er afhængig af fx en dll med forretningskritiske rutiner, så skal omtalte dll distribueres i et setup sammen med exe filen.

dette setup er pdw istand til at lave også en automatisk registrering af kompo
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 14:45 #5
skrev jeg heller ikke hvis du læser det jeg skriver vbcoder.....

Men du KAN tage andre filer med ind i din setup (setup.exe og setup.cab) og du kan gøre det mere advanceret med Install Shield end med deployment wizzard.........
Avatar billede vbcoder Nybegynder
18. juni 2004 - 14:46 #6
men spm gik jo netop på om man kunne kompilere DSOFile.exe ind i projektet - ikke sandt?
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 14:48 #7
spg. gik på om man kunne få det til at virke på en anden computer uden at installere DSOFile.....så som jeg læser det i hvertfald.......
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 14:50 #8
Desuden hvis vi skal være helt korekte så compiler den vel referencerne med, det er det der giver de fejl, da det der bliver refereret til ikke er der ?

Det er kun komponenten/objektet der ikke er med ?
Avatar billede vbcoder Nybegynder
18. juni 2004 - 14:58 #9
referencen bliver kompileret i vb exe-filen men det komponent referencen er til skal jo også med ;-)
Avatar billede tubber Juniormester
18. juni 2004 - 15:01 #10
jeps og er det en dll kan det oftets gøres ved at smide den med i app.path bibloteket....så den ligger sammen med exefilen.....

er det et objekt eller en komponent der skal registreres så skal man ha fat i install shield for at kunne kode noget registrering under install (desværrer så er det i C++) ville godt der var en lignende i VB da jeg bruger lige så lang tid på at lave setup som på programmet da jeg ikke kan C++ hehe