Avatar billede kspr Nybegynder
17. juni 2004 - 21:01 Der er 7 kommentarer

Vrøvl med datatype

Hejsa,

Jeg har lavet et system til at kunne skrive nyheder i asp, sammen med en access database. Og med det følger et system til at kunne rette i nyheden.
Jeg bruger følgende kode til at få den tidligere skrevne tekst frem i en textarea til rettelse:

              <td>Tekst:</td>
              <td><TEXTAREA WRAP="off" ROWS="12" COLS="49" NAME="content"><%=rs("content")%></TEXTAREA></td>

Dette virker fint, indtil jeg ændrede datatypen i databasen til 'Memo' (På dansk, 'notat' har jeg ladet mig fortælle).

Efter jeg har gjort det, gider den ikke udskrive noget på redigeringssiden, men KUN på nyhedssiden.

Før da typen var 'Text', skrev den begge steder, men grunden til jeg har ændret det er, at der jo som bekendt er en begrænsning på 255 tegn under typen 'Text'.

Jeg har efterfølgende ændret tilbage til 'Text' i datatype, og det virker fint som det skal ligesom inden jeg ændrede det.

Har rådført mig med op til flere såkaldte eksperter, men ingen af dem har kunnet finde et svar.

Er dette en bug måske? :-P

Håber I kan hjælpe mig. :)
Avatar billede terry Ekspert
17. juni 2004 - 21:23 #1
I'm not sure that this is the best place to get an answer! In Access (MS Access) its quit easy to use MEMO fields, but using them in Web applications seems to be a problem. And without playing around with this myself I'm not sure how to solve it.

As far as I know you have to use GetChunk (to read) and AppendChunk (to write) memo fields.
http://search.microsoft.com/search/results.aspx?qu=GetChunk&View=msdn&st=b&c=4&s=1&swc=4

http://search.microsoft.com/search/results.aspx?view=msdn&st=b&na=82&qu=appendChunk&s=1&swc=4
Avatar billede terry Ekspert
17. juni 2004 - 21:27 #2
But it is NO bug :o)
Avatar billede terry Ekspert
18. juni 2004 - 12:32 #3
its easier to help if you responde!
Avatar billede hekla Nybegynder
18. juni 2004 - 21:27 #4
Prøv uden Wrap="off". Den kan give problemer i memofelter, og den giver som regel heller ikke mening i memoer.
Avatar billede terry Ekspert
21. juni 2004 - 09:56 #5
status?
Avatar billede kspr Nybegynder
22. juni 2004 - 00:47 #6
I've fixed the problem myself. :) It's hard to describe the solution, but it was the part where the asp removed the eventually HTML codes, where the error was.
Avatar billede hekla Nybegynder
22. juni 2004 - 15:44 #7
Du skal huske at lukke spørgsmålet