Avatar billede jolene Nybegynder
04. oktober 1999 - 22:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skjule modtagere i privat distributionsliste

Jeg vil sende en mail til alle i mit private adressekartotek, men jeg ønsker ikke at de hver især skal kunne se de øvrige modtagere. Hvordan gør jeg det?

Sagt på en anden måde:
Hvis jeg laver en distributionsliste med alle medlemmer af mit private adressekartotek og kalder denne liste et eller andet navn. Kan jeg så indstille min Outlook sådan at alle modtagerne på listen kun kan se navnet på sig selv eller listens navn?

Mit mailprogram er Outlook 97.
Min arbejdsstation kører Windows 95 på et NT-netværk.
Avatar billede thoeger Nybegynder
04. oktober 1999 - 22:11 #1
Hvis du sætter folk på det der hedder CC modtager de bare en kopi uden at kunne se hvem de andre er. Såvidt jeg ved jeg har aldrig brugt den funktion selv så måske du lige skal lave et lillle forsøg
Avatar billede jolene Nybegynder
04. oktober 1999 - 22:18 #2
thoeger: Det vil jeg fluks prøve i morgen :-)
Avatar billede fcs Novice
04. oktober 1999 - 22:21 #3
Nej, det er desværre ikke rigtigt, Thoeger. Du skal bruge BCC. Du finder den når du laver en ny mail ved at klikke på menupunktet view -> all headers. Så skulle BCC komme til syne under to: og CC:
Avatar billede carindex Nybegynder
05. oktober 1999 - 02:22 #4
Som fcs skriver:

For hvert navn indsat på listen i boksen bcc gælder, at det kun er den person og afsenderen der kender til meddelesens eksistens!

Så når du trykker Ny meddelese skal du indsætte diverse navne under Bcc i stedet for Til!
Avatar billede fcs Novice
05. oktober 1999 - 10:14 #5
carindex>> Øhh, hvis du bare giver mig ret i mit svar er det vel ikke et nyt svar du kommer med!!! Jeg er da glad for at du giver mig ret, men er det ikke en fejl (eller et fejt lille forsøg på at skaffe nogle billige point) at du har lavet et svar????

Jolene>>> Hvis du kan bruge mit svar, så husk at afvise de andre svar og accepter kun mit!!
Avatar billede carindex Nybegynder
05. oktober 1999 - 11:46 #6
>fcs slap off. Har trykket på knappen svar det var ikke meningen!
:-(

Men husk det er den der stiller spørgsmålet som bestemmer hvem der skal have point, så hvis nu thoeger havde bragt jolene på det rette spor så......
Avatar billede fcs Novice
05. oktober 1999 - 13:05 #7
OK, ok - rolig nu. Det er da OK at komme til at lave en fejl - godt ord igen og sorry! ;-) Jeg er bare lidt træt af at der er visse personer herinde der "låner" svar fra andre der egentlig kom før dem. Alle kan komme til at lave en fejl, så no harm done!! Jeg håber ikke at jeg har gjort dig sur, men her på det seneste har jeg set en del eksempler på at folk "låner" svar, så jeg er måske lidt ekstra på vagt overfor dette.

Problemet med thoegers svar er at det ikke er rigtigt. Hvis Jolene bruger cc kan alle andre se hvem det er sendt til og det var jo det man skulle undgå!! (men hvis Jolene selv har fundet ud af svaret, så al respekt for det og så kan man jo bare lave et svar som man selv accepterer og derved få sine point igen!)
Avatar billede carindex Nybegynder
05. oktober 1999 - 14:15 #8
Everything is fine!
;-)
/Sune
Avatar billede jolene Nybegynder
05. oktober 1999 - 17:36 #9
Tak for ALLE svar (incl kommentarer o.a.)
Jeg har med succes afprøvet BCC idag - og det virker fint.

Så fcs points'ene er dine.