Avatar billede xfiles Nybegynder
17. juni 2004 - 11:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Batch fil der kan logge på et windows domæne

Hej eksperter

Er det muligt at lave en batch fil der kan logge på et windows domæne og herefter mappe forskellige netværksdrev eller skal man til at lave et script. Er der et program der kan udføre en logon for jeg har faktisk batch filen der virker men mangler delen med at logge på. Og hvordan skrives dette speceielt delen omkring login til windows domænet.
Avatar billede xfiles Nybegynder
17. juni 2004 - 11:29 #1
Jeg har allerede en eksisterende profil som jeg logger på med på windows domænet.
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. juni 2004 - 11:41 #2
Personligt har jeg slået det automatiske logon i XP fra, og logger i stedet på med følgende batch-script til at oprette et p-drev fra serveren:

2. linie checker efter om der allerede er logget på (kræver at der faktisk findes en fil, der hedder "eksistens.txt" i roden af p-drevet. I næstsidste linie skal du naturligvis have de rigtige stier indføjet.

@echo off
if exist p:\eksistens.txt goto slut
set bruger=
set pass=
echo Indtast Brugernavn for Server :
set /p bruger=
echo Indtast Password for Server :
set /p pass=
net use p: \\server\share %pass% /user:%bruger%
:slut
Avatar billede ejvindh Ekspert
22. juni 2004 - 09:14 #3
Løste det dit problem?
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. juni 2004 - 10:42 #4
Nå, men det var da så lidt....
Avatar billede xfiles Nybegynder
28. juni 2004 - 11:53 #5
Problemet er løst dog kunne jeg godt tænke mig at når man skrev passwordet at det så blev stjernet ud er dette muligt.

xfiles
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. juni 2004 - 13:02 #6
Ikke så vidt jeg ved... Jeg har selv savnet den mulighed, men det fremgår i hvert fald ikke som en mulighed i beskrivelsen af "set /p"-kommandoen.