Avatar billede boeck Nybegynder
17. juni 2004 - 08:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Update hvor kriterie er en del af værdien af et andet felt

Hej,
Jeg har en tabel med nogle posteringer i, den hedder "fntr". I denne tabel har jeg to felter. Det ene hedder valdt, som indeholder en dato med formatet 20040310, altså ååååmmdd. Det andet felt hedder "fnpr", og viser hvilket periode posteringen er lavet i, f.eks. 3.
En del af posteringerne er desværre blevet lavet forkert, således at "valdt", er korrekt, men "fnpr" altså perioden er forkert.
Da jeg ved "valdt" er korrekt, ville jeg høre om man kunne skrive en UPDATE streng, som hente værdien måneds i "valdt" og sætter denne ind i "fnpr".
Mit andet spørgsmål er hvor jeg skal placere koden henne, altså hvor skal den skrives henne helt konkret.
Jeg kører med SQL 2000.
På forhånd tak
/Boeck
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2004 - 08:44 #1
UPDATE fntr SET fnpr = SUBSTRING(valdt,5,2)

eller

UPDATE fntr SET fnpr = CAST(SUBSTRING(valdt,5,2) AS INTEGER)

lyder som mulige forslag.

Du kan køre SQL'en i Query Analyzer i Enterprise Manager.
Avatar billede boeck Nybegynder
21. juni 2004 - 11:38 #2
Det virker perfekt! :)
Smid et svar, så er får du pointerne.
Tak
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2004 - 11:45 #3
svar