Avatar billede Karalumpas Praktikant
17. juni 2004 - 00:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Klikke på tekst efter radioknap

Hvordan får man teksten efter en radioknap "aktiv" så man kan klikke på den for at markere radioknappen?
Avatar billede steen_hansen Forsker
17. juni 2004 - 00:43 #1
Der skal nok noget JavaScript til. Kigger med.
Avatar billede roenving Novice
17. juni 2004 - 00:44 #2
Ved at sætte id på radioen og en span på teksten:

<input type="radio" name="minRadio" id="radio1" value="Ja"><span onclick="document.getElementById('radio1').click()" style="cursor:pointer;">&nbsp;Ja</span>
Avatar billede roenving Novice
17. juni 2004 - 00:46 #3
Og for at se det virker efter hensigten:

<input type="radio" name="minRadio" id="radio1" value="Ja"><span onclick="document.getElementById('radio1').click()" style="cursor:pointer;">&nbsp;Ja</span><br>
<input type="radio" name="minRadio" id="radio2" value="Nej"><span onclick="document.getElementById('radio2').click()" style="cursor:pointer;">&nbsp;Nej</span>
Avatar billede Karalumpas Praktikant
17. juni 2004 - 00:49 #4
Tak for det..
Virker fint, læg et svar :)
Avatar billede roenving Novice
17. juni 2004 - 00:54 #5
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
17. juni 2004 - 01:02 #6
-- og tak for point ;~}
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2004 - 13:29 #7
roenving: Virker det ikke også, hvis man gør således:

<input type="radio" name="minRadio" id="radio1" value="Ja"><label for="radio1">Ja</label>