Avatar billede moviez Nybegynder
16. juni 2004 - 23:12 Der er 8 kommentarer

sha1() funktion

Hejsa,

Jeg har købt mit domæn hos b-one.net nu kan jeg se de har gjort sådan at jeg ikke kan bruge forskellige funktioner såsom (mysql_real_escape_string og sha1)...

Jeg har hentet en kode som bruger sha1:

$infohash = pack("H*", sha1($info["string"]));

jeg ved ikke rigtige hvad koden laver, men kan det lad sig gøre at jeg hopper over den kode ?? eller er den vigtig, er der nogen der ved hvad den laver...hvad kryptere den ?? jeg kan ikke rigtige forstå hvad der står på PHP.net siden. :)

og mange tak forhjælpen
Avatar billede dennismp Nybegynder
16. juni 2004 - 23:19 #1
en hash er en slags "signatur" på en streng. Det bruges til forskellige ting.. Men du kan jo prøve at erstatte sha1 med md5 (som også er en hash-funktion - den gør det bare på en anden måde) .. husk at det skal self. være konsekvent at du bruger samme hash-funktion hvert sted.. Men det gør du jo nok hvis du ikke har lov til at bruge sha1 :)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
16. juni 2004 - 23:25 #2
Lige præcis de to nævnte funktioner kræver (blandt andre) at PHP er i en version 4.3.0 eller nyere. Det betyder så nok nærmere at de ikke er up to date hos b-one.net
Avatar billede moviez Nybegynder
16. juni 2004 - 23:51 #3
tak for jeres svar.

nej, de kører med 4.2.0 ??

så jeg har ikke en chance til at kører det kode ?? :(

de mente de skulle upgradere på et eller andet tidspunkt snart. ingen dato :(
Avatar billede swaxi Nybegynder
16. juni 2004 - 23:56 #4
jeg tror ikke du skal holde vejret. vers. 4.2.0 er over 2 år gammel, så de opgraderer nok ikke lige foreløbig. med b-one får man desværre hvad man betaler for.
Avatar billede moviez Nybegynder
17. juni 2004 - 00:17 #5
hvorfor opgradere de bare ikke...tager det et år ??
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2004 - 06:09 #6
b-one er en klovn i en baggård der lejer sig ind hos en anden webudbyder, og han har ingen indflydelse på hvad der er /ikke er installeret på serveren.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
17. juni 2004 - 09:32 #7
Det tager 2-3 minutter hvis man ved hvad man laver :) self. alt afhæningig af om man bygger fra source osv..
Avatar billede moviez Nybegynder
18. juni 2004 - 19:49 #8
HAN ?...det ejes jo ikke bare en af en person ?