Avatar billede bas Forsker
19. februar 2001 - 16:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Litteratur om Flash

Hej Eksperten

Er der nogen her, som kan  anbefale noget
litteratur om det grundlæggende i Flash på dansk ?
Jeg ved, at der findes en bog, som hedder
Flash 4 - Illustreret håndbog.
Men kommer der snart én til Flash 5 ?
Er der noget bedre til under 300,- ?

Hilsen Martin
Avatar billede keysersoze Guru
19. februar 2001 - 16:50 #1
IDG som udgiver de hæfter og lige skrevet på deres hjemmeside at en FLASH 5 er på vej...

i stedet for en bog kan du også finde ting på masser af hjemmesider - www.flashplanet.com m.m. har masser af torturials der er rigtig gode... søg evt på eksperten efter flere adresser...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. februar 2001 - 19:19 #2
Flash 4 Bible. Jeg ved godt den koster over 300,- Men som en begynderbog er den absolut suveræn og det er svært at finde andet end IDG´s hæfter til den pris.

Du kan få Flash 4 bible til 317,- på http://www.bol.dk/dk/

Det skal siges at der selvfølgelig er en del ændringer i 4 og 5 udgaven, men de fleste findes indenfor avanceret ActionScript og derfor synes jeg stadig 4´eren har sin berettigelse som begynderbog.

Flash 5 Bible er lige udkommet og koster 510.00 kr hos http://www.bol.dk/dk/

http://www.tdaugaard.dk/fotx/showuser.asp?user=nikolajdu
Avatar billede ditlev Juniormester
19. februar 2001 - 22:27 #3
Hej Nikolaj

Er Flash 5 Bible bedre end Flash 5 Creative Web Animation?

/Ditlev
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. februar 2001 - 22:37 #4
Har endnu ikke kigget på Biblen, kun hørt og læst lidt om den.

Læs selv interviewet med forfatteren David Emberton. http://were-here.com/forum/Articles/David/index.html

Et andet og måske? endnu bedre alternativ i den dyre ende er \"New Masters of Flash\" - Den bog skulle være suveræn.

http://www.tdaugaard.dk/fotx/showuser.asp?user=nikolajdu
Avatar billede webwize Nybegynder
19. februar 2001 - 23:22 #5
Hej Bas,

Som sagt er der IDG\'s hæfter i den helt billige ende. Der får du det allermest simple i flash - mest noget med opbygningen af brugergrænseflade etc.

Der er også Flash 5 bible og Creative web animation. Indtil nu er der solgt flest CWA, men biblen er også nyere.

Dernæst er der New Masters of Flash. Det er en bog der ikke i så høj grad henvender sig stil begyndere, idet det ikke er en egentlig lærebog. Det er beregnet som inspiration og nogle af de kendteste flash-genier har hver fået et kapitel til af komme med nogle tips og deres brug af Flash.

Mit råd er IDG, hvis du er helt helt grøn og tror Flash er noget for dig, men ikke er helt sikker - så køb den først.

Hvis du er helt sikker (eller bare har for mange penge) så køb Flash 5 Bible. Det skulle være alletiders bog og jeg er helt enig med Nikolejdu i at Flash 4 Biblen er en super bog til flash.

Håber du kan bruge det:-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. februar 2001 - 23:28 #6
Websize -

Jeg kan ikke være mere enig.
Avatar billede keysersoze Guru
27. februar 2001 - 10:47 #7
???????????????
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2001 - 13:32 #8
Er du færdig med bøgerne??