Avatar billede amoelle Nybegynder
16. juni 2004 - 20:45 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

hardfirewall, antivirus, MEN alligevel trojanere

Jeg har installeret en NetGear FR114p og konfigureret den efter forskrifterne.
Derudover anvender jeg E-trust EZ antivirus og kører jævnligt AdAware og Spybot.

Alligevel har jeg lige haft noget spyware eller en trojaner inde CPU forbruget var oppe på næsten 100%....

Jeg har fixet det hja HiJackThis og CWShredder.exe

Nu er spørgsmålet....
Er min firewall ikke konfigureret rigtigt eller hvad ?

Jeg synes faktisk at PC'en virkede bedre beskyttet, da jeg bruge free-ware versionen af ZoneAlarm.
Avatar billede andersenph Nybegynder
16. juni 2004 - 20:49 #1
DEt har sådan set ikke så meget med din firewall at gøre om du får spyware ind eller ej.
Det du skal gøre er at bruge programmer som http://www.spysweeper.com/spyware-remover-download.html, der hindrer snavset i at komme ind.
Firewallen hindrer uautoriseret adgang til din pc. F.eks. hackere bliver ikke lukket ind.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juni 2004 - 21:28 #2
Om din firewall er fejlkonfigureret er svært at udtale sig om, når man ikke kan se konfigurationer. Jeg tror desværre problemet ligger i hvordan en firewall virker og mindre i hvordan den er konfigureret.

Din firewall er en såkaldt stateful inspection pakke filtrerings firewall. dette betyder at den filtrere på header informationen i datapakkerne der passere samt at den holder øje med hvilken sammenhæng disse pakker indgår i. Det den ikke kontrollere er pakkernes indhold. Denne type firewalls kan omgås hvis man bruger et indholdsbaseret angreb, som f.eks. et bufferoverflow.

Den personlige firewall, er faktisk ikke en firewall i egentlig forstand. En Brandmur holder branden ude på den ene side og en personlig firewall lader jo "branden" komme ind på computeren (det er den jo nødt til for at kunne kontrollere pakken, hvorfor en personlig firewall egentlig burde hede et automatisk brandslukningsanlæg og ikke en brandmur.

I dit tilfælde havde du måske været bedst tjent med den personlige firewall, den havde nemlig kunne stoppe trojaneren fra at gå ud af din computer, og dermed stoppet den fra at virke.

Mine anbefalinger går ud på at etablere sikkerhed i dybde, med firewallen i din router etableret, din netgear kørende, og personlige firewalls på alle dine maskiner. på denne måde får du det bedste af alle verdener

Jeg har skrevet en artikel om firewalls, som jeg er i gang med at rette gevaltigt op på, du kan sagtens læse den nu, jeg skal nok melde ud når den er rettet op
Avatar billede amoelle Nybegynder
16. juni 2004 - 21:48 #3
Tak for hurtig og kompetent hjælp.
SpySweeper fandt faktisk yderligere ting, der skulle fixes...
.. og forklaringen fra bufferzone, hjalp på min forståelse af problemerne.
Avatar billede jogges Nybegynder
17. juni 2004 - 15:06 #4
hvis jeg var dig ville jeg køre med ad adware fra lava soft den kan du finde  på wwwdownload.com ganske gratis den har ihvertfald hjulpet mig meget ellers kandu gå ind på siden der hedder wwwspywarefri.dk
Avatar billede amoelle Nybegynder
13. november 2004 - 19:47 #5
tak for svar