Avatar billede lifeweb Nybegynder
16. juni 2004 - 20:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brug af fjernsupport gennem Delphi

Hej..!

Jeg sidder på en supportfunktion og har derfor ofte brug for at få adgang til mine kunders pc'ere...

Dette kan løses via WinXP's fjernsupport-funktion - men da brugerne ofte er nybegyndere er det svært at forklare dem hvordan de sender invitationen om fjernsupport til mig.

Er det muligt at konstruere et program der sender mig en email med brugerens IP og derefter sender invitationen til fjernsupport - eller er der en eller anden form for genvej til dialog-boksen der giver adgang for fjernsupport...

Ideen var så at jeg ville programmere dette program og ligge det på en CD med autorun - sådan at jeg, når jeg skal have adgang til maskinerne, kan bede kunderne om at sætte CD i, hvorefter resten kører helt eller delvist af sig selv...
Avatar billede stoney Nybegynder
16. juni 2004 - 20:50 #1
Du kan enable/disable fjernsupport via reg. databasen.
Send en mail via MAPI eller få dit program til at fortælle brugeren hans/hendes
ip-adresse.

Stoney
Avatar billede lifeweb Nybegynder
16. juni 2004 - 21:04 #2
okay...

men hvor i registreringsdatabasen gør jeg det..?!?
Og hvor står brugerne af fjernsupport henne..?!?
Avatar billede kim_friis Nybegynder
22. juni 2004 - 19:20 #3
Det kunne være at du kunne udbygge på denne app:
http://delphivnc.sourceforge.net/

Når nu du skriver i Delphi forummet :-)
Avatar billede lifeweb Nybegynder
29. juni 2004 - 16:40 #4
jeg har løst problemet på denne måde, da det vist ikke er muligt at gøre anderledes:
--snip--
function GetSystemDirectory: string;
begin
SetLength(Result, MAX_PATH);
Windows.GetSystemDirectory(PChar(Result), MAX_PATH);
SetLength(Result, Pred(Pos(#0, Result)));
end;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
s : String;
begin
s := GetSystemDirectory;
ShellExecute(0, 'open', pointer(s+'\rcimlby.exe'), '-LaunchRA', pointer(s), SW_SHOWNORMAL)
end;
--snip--

tak for jeres forsøg :D