Avatar billede jens123 Nybegynder
16. juni 2004 - 19:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

delphi brug f.eks. ping

Hvis man går ind i dosprompt og skriver ping og så en adresse så får man nogle svar fra programmet.

Hvordan får jeg delphi til at bruge det samme program som ligger i windows. F.eks. med addressen 192.168.1.1 hvor svarene vises i et popup vindue
Avatar billede snowball Novice
16. juni 2004 - 20:09 #1
http://exp.geertsen.dk/PingGUI.zip

Ping eksempel som benytter sig at Indy komponenterne. Der er ikke den store idé i at bruge et eksternt program når standard komponenter kan klare det. Indy kan hentes på http://www.indyproject.org/download/index.html hvis du ikke har en Delphi version som allerede har dem som standard.

Dog er der lige noget du skal være opmærksom på. Hvis ReplyStatus.FromIpAddress er lig med 0.0.0.0 så er det fordi den ikke fik svar - også selvom ReplyStatus.MsRoundTripTime er anderledes end 0!
Avatar billede nca Juniormester
16. juni 2004 - 20:23 #2
Du skal også være opmærksom på, at man skal ha' administrative rettigheder for at kunne pinge en maskine med en INDY komponent.
Dette skulle efter sigende være helt normalt og det er MS, der har pillet ved PING kommandoen i DOS, så der ikke kræves administrative rettigheder.
Avatar billede jens123 Nybegynder
16. juni 2004 - 22:00 #3
Det var ikke for at bruge ping funktionen. Men for at anvende et ekstern program.

Hvad skal man søge efter for at finde informationer om hvordan man bruger et ekstern program i delphi.
Avatar billede borrisholt Novice
17. juni 2004 - 07:00 #4
SÅ skal du kigge på ShellExecute commandoen