Avatar billede mr.gessle Nybegynder
16. juni 2004 - 19:36 Der er 6 kommentarer

Hente tekstfil via tryk på <button>

Jeg har siddet og rodet med at kunne kalde noget serverside kode som er i stand til at åbne en tekstfil efter en onclick på en knap.
Er der nogen som har en løsning?

<input type=button value="hent fil" onClick="readFile()">

<script language="vbscript">

Function readFile()
tekst = ""
Set FSO1 = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
file ="test.txt"
if(FSO1.FileExists(file)) Then
Set textFile = FSO1.OpenTextFile(filePath, 1)
tekst = textFile.ReadAll()
else
tekst = "Filen kunne ikke hentes."
end if

readFile = tekst
End Function

</script>

Det her virker jo klart nok ikke...
Avatar billede dnx Nybegynder
16. juni 2004 - 20:39 #1
ø... du skal have tre filer.... lad os kalde dem 1, 2 & 3.... (ved ikke helt hvor meget du kender til asp)

i 1.asp filen skal du have det her script :

<form method="post" action="2.asp">
<input type="submit">
</form>

Den åbner så 2.asp hvor du skal have det her script :

<%
Dim fso, f, filespec
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
filespec = Server.Mappath("/3.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)

' Åbn filen til læsning og læs linie
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
Do While not f.AtEndOfStream
  Response.write f.ReadLine & "<br>"
Loop

f.Close
%>

den 3. fil skal hedde 3.txt (ikke .asp) og der i skal du have teksten ;)

Ved ikke helt om det er såen noget her du vil have :S men det er en simpel måde at åbne en .txt fil ved at trykke på en knap, ellers lige sig hvis det ikke er det du vil have :S
Avatar billede dnx Nybegynder
16. juni 2004 - 20:41 #2
forresten, du skal self. have det lagt ind på en html side...
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
16. juni 2004 - 21:00 #3
Jeg har kodet ASP i et par år, men havde håbet på at man kunne slippe uden om at skulle lave en ny form...

Problemet er, at jeg har en formular hvor jeg gerne efter at have trykket på den her knap som ikke skulle poste formen men derimod blot udføre koden i scriptet.
Derefter skulle scriptet så sætte nogle values i felter i formen alt efter hvad den læser i tekstfilen... do you see my point?

Måske med en runat="server" attribut på... men det virkede ikke når jeg havde en form med en onclick event på.
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
16. juni 2004 - 21:38 #4
Jeg laver det på en anden måde med en ny formular... så jeg vil gerne give dig lidt point for et hurtigt bud... svar og du får en andel ;-)
Avatar billede dnx Nybegynder
17. juni 2004 - 00:00 #5
tak, men nej tak :)
Avatar billede dnx Nybegynder
17. juni 2004 - 00:01 #6
& I do see your point by the way.... men mit asp er ikke helt stærkt nok til at hjælpe ;)