Avatar billede mujaffasbimmer Nybegynder
19. februar 2001 - 16:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp!

Jeg har gladeligt lavet en JavaScript menu på min side( www.geocities.com/davidbeckham710 ),
men jeg har lige prøvet den i Netscape 6 og
der virker den slet ikke. Hvad kan jeg gøre for at lortet kommer til at virke og hvilke andre browsere(hvilke versioner af IE og Netscape altså) virker det ikke i ?
Avatar billede partyboy Nybegynder
19. februar 2001 - 16:16 #1
Jeg kan sagtens se menuen... Den virker fint. Jeg tror at du skal have Microsoft Internet Explorer 5.5 IE... Der kan man også se scroolbars osv...!
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. februar 2001 - 18:08 #2
Heller ikke i min NS6.
Det plejer at være de nye DOM regler den er gal med.

generelt skal du lave en tredie test for DOM

var DOM = (document.getElementsById)?true:false;

og der hvor du tester NS true skal du udvide a al:

if ( NS4 ) {
  if ( DOM )
    var lvl = document.getElementsById(\"layer_navn\")
  else
    var lvl = document.layers.layer_navn;
  ...brug lvl variablen
};

Det store problem er at NS6 har droppet layers arrayet, men det er ikke den eneste ændring så der skal også lidt held til.

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2001 - 18:30 #3
<ole>
Men vær lige opmærksom på, at den test jakoba skrev ovenfor også returnerer \'true\' ved IE 5+!
Det kan være mere hensigtsmæssigt at skrive:
  ns6 = (document.getElementsById && !document.all)? true:false;
da det kan være rart at kunne isolere ns6 uden at have IE5 med i puljen :)
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2001 - 19:20 #4
Du må da have rotterende orm i roen...!!!! Du får ikke mange millimeter hjælp her på Eksperten, når du lægger den slags destruktive anti-højrekliks-script på dine sider.
Du har med 110% sikkerhed lært det meste af det, du kan ved at kikke i andres koder - så kan du helt ærligt rende mig i røven, når du ikke finder det passende, at andre kan lære af at kikke i dine!
Ikke fordi det overhovedet gør det vanskeligere at score dine billeder eller læse dine koder, men du har et alvorligt attitudeproblem!
Finder du det ikke asoscialt, at du gerne må kikke i andres koder, mens du prøver at forhindre andre i det samme med dine koder? Jeg - og mange andre her på Eksperten - finder, det er en rigtig dårlig indstilling at have.
Avatar billede mujaffasbimmer Nybegynder
19. februar 2001 - 19:58 #5
sorry med den kode, men min lillebror har altså sat den på ! og det er ikke en dårlig undskyldning! han er 11 år, men JavaScripts interesserer ham vist lidt for meget...... han sætter også allemulige latterlige Javating på sin egen side.... fjerne den kode senere i aften... jeg ved forøvrigt godt at det er let at se koden.. så dum er jeg altså ikke til det
Avatar billede olebole Juniormester
19. februar 2001 - 20:29 #6
*LOL* Så må du jo true ham lidt med den store olebole...ham, der har pigtråd som skæg og som dikker saltsyre til frokosten - der iøvrigt oftest består af to tre 11-årige JavaScript-skrivende drenge! *ROTFL*
Alt forladt, mujaffasbimmer (hvor får folk dog deres nicks fra? Hehe!).

Der er iøvrigt andre NS-fejl på siden...får i hvert fald tre-fire stykker, når jeg prøver at tilgå den med NS. Har ikke tid til at kikke på den lige nu, men jeg prøver imorgen igen....hvis jeg husker :)
/mvh
Avatar billede mujaffasbimmer Nybegynder
20. februar 2001 - 18:16 #7
ok... spørgsmålet var måske lidt dårligt formuleret:
i hvilke browsere( hvilke versioner) virker Javascriptdropdownmenuen ikke?
hvis nogen lige gad at lave en liste så er pointene jeres.....
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. februar 2001 - 19:54 #8
ikke i NS6.  som du allerede ved

og fjern dog det pjatteri. Nok er den ikke destruktiv mere, men skrot lortet.
function click() {
  if (event.button==2) {
  alert(\'Jeg har selv siddet og tilrettet den her kode, så du får ikke lov at se den!!!\')
  }
document.onmousedown=click

nogenlunde i NS4.7  Lidt bøvl med mouseoverstyring når musen kører sideværts, men brugbar
ikke i NS3          næppe overraskende
ikke i Opera5        burde ellers være muligt
fint i IE4.

Avatar billede jakoba Nybegynder
20. februar 2001 - 20:00 #9
Ps når du laver tomme sider er det en god ide at lave en standardtekst såsom:
  \"Denne side er tom\"
så man kan se der faktisk er loaded noget.