Avatar billede lenn Nybegynder
16. juni 2004 - 16:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MAC adresse på netværkskort

Jeg skal have en mac adresse på et netværkskort (SMC EZ Card 10/100 SMC2111TX) - hvordan gør jeg det - jeg kan ikke finde nogle drivere til kortet, og kan ikke finde ud af at gøre det manuelt...
Avatar billede bizty Nybegynder
16. juni 2004 - 16:58 #1
Har du prøvet at sætte kortet i en winxp computer, som jo understøtter næsten alle netkort uden driver og så bare skrive:
ipconfig /all
Avatar billede groenaert Novice
16. juni 2004 - 17:16 #2
Er det en Win9X/ME computer kan du bruge kommandoen Winipcfg (Klik Start > Kør og skriv Winipcfg.exe i kommandofeltet) Klik oppe hvor der typisk vil stå PPP Adapter, hvis du har Netværk via modem installeret ellers vises netkortet. Klik evt på knappen Avanceret hvis du ikke kan se kortets fysiske adresse der angiver MAC adressen. Dette samme gør sig gældne med det bizty skriver. Her kigger du efter linien fysisk adresse.
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
16. juni 2004 - 18:42 #3
DU kan ikke finde mac addressen uden at kortet virker. Når du har fået kortet til at virke ping en anden PC. Derved bliver routningen gemt i lmhosts. Du kan derefter bruger kommandoen ARP til at få MAC addressen.
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
16. juni 2004 - 18:43 #4
Ups. Det skal jo ligge som et svar.
Avatar billede noerrebronx Nybegynder
16. juni 2004 - 18:43 #5
svar. Sådan *G*
Avatar billede lenn Nybegynder
13. juni 2005 - 09:33 #6
selv