Avatar billede maffi Nybegynder
19. februar 2001 - 15:31 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

internt post system

hejsa jeg er ved at opbygge en stor brugerliste hvor jeg gerne ville have et postsystem så brugerne imellem kunne poste til hinanden d.v.s ikke email.
mine krav er kun at det kører pgp+mysql

maffi
Avatar billede jones Nybegynder
19. februar 2001 - 15:33 #1
prøv på www.delfs.dk under php-skrammel
Avatar billede repsac Nybegynder
19. februar 2001 - 15:33 #2
Hmm ... hvad er dit spørgsmål?
Avatar billede jones Nybegynder
19. februar 2001 - 15:34 #3
nærmere:

http://delfs.dk/php/skrammel/brugersys.zip

Der er et internet system !!
Avatar billede jones Nybegynder
19. februar 2001 - 15:35 #4
Avatar billede maffi Nybegynder
19. februar 2001 - 15:59 #5
hmm jones det skulle være et post system ikke et brugersys desuden er delfs brugersys skrevet i tekst filer og ikke i mysql
men kigger engang på det andet

maffi
Avatar billede maffi Nybegynder
19. februar 2001 - 16:01 #6
hmm nå ok det var det samme
men som sgt det skal være et post/mail system som bruger php/mysql

Maffi
Avatar billede repsac Nybegynder
19. februar 2001 - 16:12 #7
Det er da ikke så indviklet at lave ... tror du ikke det er hurtigere at lave end at finde ét?
Hver bruger skal vel bare have et \"table\", med \"id\", \"fromuser\", \"message\", \"date\" osv. ...
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. februar 2001 - 16:21 #8
Jeg har et internt POST system, som benytter sig at mySQL... Det er dog \"skrevet ind i\" et brugersystem jeg har lavet en gang, men det kan sagtens pilles ud osv... Interesseret?

Hvad vil du give?
Avatar billede maffi Nybegynder
19. februar 2001 - 16:37 #9
hmm lojmann jeg vil give dig de 30 point jeg har sat op da jeg ikke leder efter et fersigt script som jeg bare kan sætte op men et script der kan give mig ideen til hvordan det skal sættes op og ikke andet
jeg er nemlig lidt i tvivl om hvordan det er smartest at gøre jeg har selv en måde at gøre det på meeen jeg er squ bange for at min måde vil skabe for meget kaos når først der måske ligger 50.000 breve i den
jeg ved sel.f ikke om det nogen sinde vil være så meget i den på en gang meeen tør ik tage chancen så det er derfor

maffi
Avatar billede maffi Nybegynder
19. februar 2001 - 16:37 #10
p.s og jo denne her skal oxo kombineres med den brugerliste som allerede er lavet
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
19. februar 2001 - 18:06 #11
det er ikke så svært....

Du laver en tabel der heder \"Beskeder\" med \"id\" \"fra\" og \"til\" \"besked\" \"dato\"

Så når man sender en besked til mig FX. Rasmus

så skal der i til stå \"Rasmus\" og i fra \"fx, michael\"

Så henter du beskderne som er til Rasmus med en query der søger efter til -> \"Rasmus\"

- Rasser
Avatar billede maffi Nybegynder
19. februar 2001 - 18:27 #12
hmm jamen bliver det ik for meget når der lige pludselig ligger 50.000 breve i databasen så ???
for det er samme fremgangsmåde jeg ville lave den på

Maffi
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
19. februar 2001 - 18:31 #13
hmmm.... tror jeg ikke...

Brugerne sletter jo også meget af deres post...

du kan evt sætte en beskrensning på så du højst må have ex. 50 breve også kommer den med en advarsel om for mange breve.

- Rasser
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. februar 2001 - 19:26 #14
Jeg har lavet det på samme måde som emulatorspil.dk foreslår...

Man kunne jo også lave en tabel til hver bruger, det gør at den IKKE skal søge en tabel igennem, hvor der måske er 10000 entryes, og den skal kun hente de 2 af dem.... Jeg tror at nummer 2 er den smarteste :)
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
19. februar 2001 - 20:12 #15
så får man da xxxxxx mange tabeller i sin db... det er da ikke lige fedt, vel, efter min mening.

Avatar billede maffi Nybegynder
19. februar 2001 - 21:45 #16
selv om jeg ik lige fik det svar jeg håbede på smidder jeg pointne til Rasser da han jo forklarede en metode som virkede (bare syndt det var den samme ide som min) havede håbet der var en smaetere måde at gøre det på meeeen jeg kan squ ik se hvordan
taGGer all
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. februar 2001 - 21:48 #17
Var den ikke smartere, sådan rent preformens messigt, den jeg smed? Altså den sidste?

Ikke fordi jeg er vild efter 30 point eller noget andet, bare lige til din information :)
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
19. februar 2001 - 22:25 #18
hmmm.... syns jeg ik :)))

Men tak for de 30p !

- Rasser
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. februar 2001 - 22:32 #19
emu.dk -> Why not? Du slipper for at belaste din server med at finde noget specialt i en KÆMPE tabel, da hver bruger har sin egen tabel, hvor den skal vise ALT...

Det er ret logisk at det er kurtigere...

Tænk på, hvis du har en kasse, med 10000 navne i, fra A-Z og din partner har flere kasser, med navnene A-Z - hvem finder så først alle dem med navnet hans ?
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
19. februar 2001 - 22:41 #20
ja- din ide er hurtigs... rigtig nok..
men hvis ver bruger skulle have en tabel... så ville det sa være enormt uoverskueligt hvis man fx... går ind med phpmyadmin....

jeg havde nu valgt den anden måde ( mit forslag ) selvom dit funker hurtigst.....

Men man kan jo også gøre min måde lidt kvikere ved at bestemme vilken felter man vil søge i.

- Rasser
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. februar 2001 - 22:45 #21
Jamen, med det andet, undgår du søgning 100% - det er det som er fidusen :)

Jamen, phpmyadmin - hvad skal du der? Når du har lavet det er det jo lavet... Så køre resten af sig selv!
hvis du skal lave nye tabeller, så lav dem - med phpadmin eller ej - ligemeget...
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
19. februar 2001 - 22:45 #22
jeg ved ikke om det er mig der er lidt gal på den... men ville det ikke fylde mere i db\'en hvis der skulle være 10000 tabeller ??

isteddet for en tabel med 10000 rows i ?
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. februar 2001 - 22:47 #23
I øvrigt, så ville man, rent proff., tage preformens først, frem for den form for struktur i databasen... ALTID :)
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. februar 2001 - 22:49 #24
Jo, det tror jeg - men det er jo lige meget... mener jeg!
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. februar 2001 - 22:49 #25
Sæ\'fø\'li mere data at sende, men tror at det er det hurtigste, da det er minimalt!
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
19. februar 2001 - 22:53 #26
jeg giver dig nu ret i at det er hurtigst på din måde ... :))

men det sløver vel også en del når der er så mange tabeller i db\'en.

jeg smutter i seng...

SES
Avatar billede lojmann Nybegynder
19. februar 2001 - 22:55 #27
Tror jeg sq godt nok heller ikke...

Men forresten, så kan man køre med begge, og det vil være det samme, rent preformens messigt, indtil der kommer RIGTIG mange ting i tabellen/tabellerne og der er MANGE forspørgsler pr. sekundt, så i dette tilfælde, tror jeg ikke man skal regne med noget helt vildt i forskel!!!
Avatar billede maffi Nybegynder
20. februar 2001 - 17:42 #28
hmm lojmann nu sidder jeg igen her på frisk og læser alle indlægne igennem og må nok sige at jeg læste lidt forkert for den fremgangsmåde jeg havede en ide om som jeg håbede var en smartere måde på er faktisk den du nævner her til sidst med at hver bruger har hver sin tabel så nej det var ik Rassers metode (Dohh)
så rasser når jeg nu skimter igennem igen må jeg så nok oxo holde med lojmann jeg tror oxo den er bedre end din
men ok ok taGGer for hjælpen all

Maffi
Avatar billede lojmann Nybegynder
20. februar 2001 - 17:48 #29
Hæ hæ hæ