Avatar billede esset Nybegynder
16. juni 2004 - 13:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sikkerheds struktur

Jeg skal have opbygget en sikkerheds struktur hvor der er hierarkisk nedarvning, dvs. én bruger skal have adgang til brugere med reference til ham/hende samt adgang til de brugere der refererer til de første brugere osv. osv.

Strukturen skal kunne vedligeholdes ved oprettelse af brugere, sletning af brugere samt ændring af reference forhold.

Er dette nemmest at styre i en seperat tabel eller ved specielle koder for de enkelte brugere så man ikke skal lave mange opslag i db hver gang systemet skal tilgåes ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juni 2004 - 21:52 #1
Jeg tror du er nødt til at beskrive hvad du mener med adgang, og især adgang til brugere.

Er det brugernes ressourcer, f.eks. drev og biblioteker.
Er det brugeroplysninger de skal have adgang til
Skal du kunne kommunikere med brugerne

????????
Avatar billede esset Nybegynder
17. juni 2004 - 12:30 #2
Det er et system hvori der blver registreret oplysninger om de forskellige brugere (løningsforhold, bonusordninger, uddannelses niveau etc.)

En af oplysningerne der bliver registreret i systemet, er hvilken chef (anden bruger i systemet) som brugeren refererer til.

Denne chef skal i systemet så kunne se alle de brugere som refererer til denne, men skal yderligere også kunne se de brugere som refererer til de brugere der refererer til chefen osv.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juni 2004 - 12:54 #3
Her skal du være lidt forsigtig. Et er at lave det så det virker, noget helt andet er at lave det så det lever op til datarigisterlivgivningen, den er du nøæst til at kikke på.
Avatar billede esset Nybegynder
24. juni 2004 - 14:52 #4
Spg. lukket uden nogen tilfredsstillende svar.