Avatar billede uni-c Nybegynder
16. juni 2004 - 11:27 Der er 9 kommentarer

Php kode fejl

jeg får denne fejl
You have an error in your SQL syntax near 'by,tlf,hvorfor,andet) VALUES('bhangrking',dfdfX@hotmail.com',4487277,'dfgdf' at line 1

ved denne kode

mysql_query("INSERT INTO desibutik(brugernavn,email,mobilnummer,butiknavn,ejernavn,vej,postnr,by,tlf,hvorfor,andet) VALUES('$brugernavn','$email',$mobilnummer,'$butiknavn','$ejernavn','$vej',$postnr,'$by',$tlf,'$hvorfor','$andet')")or print mysql_error();

har fået grå hår i hovedet pga. det :S
Avatar billede uni-c Nybegynder
16. juni 2004 - 11:27 #1
selvom jeg putter '' mellem mobil, tlf ogpostnummer virker det stadig ik
Avatar billede uni-c Nybegynder
16. juni 2004 - 11:35 #2
help me put plz..det er vigtigt...
Avatar billede dennismp Nybegynder
16. juni 2004 - 11:36 #3
by er et reserveret keyword. Enten giv det et andet navn eller brug back-ticks: `by`
Avatar billede rrm Nybegynder
16. juni 2004 - 11:37 #4
tror det er fordi "by" er et keyword, prøv at ændre det til noget andet...
Avatar billede greew Nybegynder
16. juni 2004 - 11:55 #5
Det MÅ være derfor... Jeg har haft samme problem med ordet by..
Avatar billede dennismp Nybegynder
16. juni 2004 - 12:06 #6
Det er det helt sikkert - jeg tror det er en klassisk fejl :)
Avatar billede sukos Juniormester
16. juni 2004 - 18:08 #7
Hvis du IKKE VIL ændre navnet på feltet, så brug ` omkring alle dine navne fremover.

mysql_query("INSERT INTO `desbutik` (`brugernavn`,`by`) VALUES ('". $brugernavn ."','". $by ."')") or die (mysql_error());
Avatar billede coderdk Praktikant
17. juni 2004 - 03:17 #8
$sql = "
    INSERT INTO
      desibutik
    SET
      brugernavn = '" . mysql_escape_string( $brugernavn ) . "'
      ,email = '" . mysql_escape_string( $email ) . "'
      ,mobilnummer = '" . mysql_escape_string( $mobilnummer ) . "'
      ,butiknavn = '" . mysql_escape_string( $butiknavn ) . "'
      ,ejernavn = '" . mysql_escape_string( $ejernavn ) . "'
      ,vej = '" . mysql_escape_string( $vej ) . "'
      ,postnr = '" . mysql_escape_string( $postnr ) . "'
      ,by = '" . mysql_escape_string( $by ) . "'
      ,tlf = '" . mysql_escape_string( $tlf ) . "'
      ,hvorfor = '" . mysql_escape_string( $hvorfor ) . "'
      ,andet = '" . mysql_escape_string( $andet ) . "'
    ";

  mysql_query( $sql );
Avatar billede coderdk Praktikant
17. juni 2004 - 03:18 #9
doh, ja, glemte at skrive `` om by :P
Anyway, det hjælper også at skrive tingene pænt ;)