Avatar billede ps Nybegynder
19. februar 2001 - 14:37 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

\"GoTo\"-funktion

Jeg har en html-side, der indeholder en lang liste over kunder. Øverst på denne side vil jeg gerne ha\' mulighed for at brugeren kan indtaste et kundenr., hvorefter siden skal \"springe\" til denne kunde.
Er der nogen eksperter, der har et eksempel på hvordan ovenstående kan laves ? (gerne med eksempler eller kode).
/Per
Avatar billede blazer Nybegynder
19. februar 2001 - 14:42 #1
lav en bookmark med

<a name=\"aarhus\">

og ås kald htmlfil.html#aarhus
Avatar billede jumper Nybegynder
19. februar 2001 - 14:42 #2
Kunder:

<a href=\"#kaj\">Kaj</a>
<br>
<a href=\"#lise\">Lise</a>

<p>En masse fyld</p>

<a name=\"kaj\">
Her står noget om Kaj

<a name=\"lise\">
Her står noget om Lise

/Thor
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. februar 2001 - 14:50 #3
Det er vist endda derfor link kommandoen ikke hedder L (for Link) men istedet hedder A (for Anker) du lægger ankeret ved

<a name=\"kaj\"></A>

(det er lidt bedre at afslutte den <a kommando også. aht gamle browsere)

mvh http://www.tdaugaard.dk/fotx/showuser.asp?user=jakoba
Avatar billede jumper Nybegynder
19. februar 2001 - 14:52 #4
Hovsa, glemte </a> ;)

/Thor
Avatar billede ps Nybegynder
19. februar 2001 - 15:36 #5
Tak for de hurtige svar - desværre er det ikke helt hvad jeg har brug for.
Forestil jer en telefonliste med 3-400 kunder, der vises på en side, hvor man kan scrolle nedad via scrollbaren. Øverst på denne side vil jeg gerne ha\' en slags boks/button, der hedder \"Find kundenr:\" efterfulgt af et indtastningsfelt, hvor brugeren kan indtaste det kundenummer, han/hun ønsker at finde på listen.
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. februar 2001 - 17:51 #6
Ja så ville jeg skrive

<a name=\"ndddddd\"></A>  ved hvert enedste kundenummer (dddddd udskiftes med kundenummeret)
det kan asp eller php sagtens klare, og det vil jeg tro du har med så mange kunder.

oppe hvor der skal søges skriver du så en lille form med:

<form>
<input type=\'text\' name=\"tfelt\" size=10 onsubmit=\"self.locatiom.href=\"#\"+this.value;\" >
<input type=\"button\" value=\"SØG\" onclick=\"self.locatiom.href=\"#\"+this.form.tfelt.value;\" >
<form>

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. februar 2001 - 17:53 #7
fejl der hvor jeg skriver \" omkring # tegnet skal der brugers \' istedet.
<input type=\'text\' name=\"tfelt\" size=10 onsubmit=\"self.locatiom.href=\'#\'+this.value;\" >
<input type=\"button\" value=\"SØG\" onclick=\"self.locatiom.href=\'#\'+this.form.tfelt.value;\" >
Avatar billede jumper Nybegynder
19. februar 2001 - 17:53 #8
location.hash = \'#\' + this.value

/Thor
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. februar 2001 - 17:57 #9
location hash? Du tænkte vist på nummertegn da du skrev :-) ellers helt enig.
Avatar billede jumper Nybegynder
19. februar 2001 - 17:59 #10
Istedet for at skifte location.href (hele URL\'en) ud, kan du nøjes med at skifte dens hash (#noget). Det kan du gøre ved at ændre location.hash ;)

http://developer.netscape.com/docs/manuals/js/client/jsref/location.htm#1193379

/Thor
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. februar 2001 - 19:30 #11
Nåh ja for ... :-))

Avatar billede ps Nybegynder
20. februar 2001 - 10:39 #12
Tak til JakobA for løsningen på mit problem & tak til Jumper for den lille optimering.

/Per