Avatar billede stenmadsen Nybegynder
15. juni 2004 - 21:43 Der er 5 kommentarer

hvor er default folder i et webmodul

Hej
Jeg forsøger at lægger min lille database ind i WAR-filen. Jeg bruger en embedded mckoi som database. I context.xml skal jeg angive stien til database configurationsfilen.

  <parameter>
      <name>url</name>
      <value>jdbc:mckoi:local://./mckoiDB/db.conf
              </value>
    </parameter>

Jeg har lagt folderen mckoiDB øverst i min build folder, dvs. på samme niveau som webinf folderen. Tomcat loggen (tomcat 5) siger at ./mckoiDB/db.conf ikke kan findes. Hvor skulle jeg have anbragt mckoiDB folderen?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2004 - 21:50 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2004 - 21:55 #2
Hvis du skulle prøve noget så prøv:

placer i webapps/dinapp/WEB-INF

jdbc:mckoi:local:///../webapps/dinapp/WEB-INF/db.conf
Avatar billede stenmadsen Nybegynder
15. juni 2004 - 23:57 #3
Det ser vist ud til at være et tomcat eller mckoi problem alt efter temperament. Den relative sti til db.conf skal åbenbart 'expanderes' til en absolut sti før connection kan udføres. Jeg overvejer om det er muligt at hive url'en ud af Context, omdanne den til absolut sti og så sætte den tilbage igen.

eks.
Context envCtx = (Context) ic.lookup("java:comp/env");
this.ds = (DataSource) envCtx.lookup("jdbc/myDAO");

ændres til noget i retning af

Context envCtx = (Context) ic.lookup("java:comp/env");

......
kode til at finde og omdanne url i envCtx til absolute sti
......

this.ds = (DataSource) envCtx.lookup("jdbc/myDAO");

Er det mon muligt, eller er der en lettere metode
Avatar billede stenmadsen Nybegynder
16. juni 2004 - 00:00 #4
Spørgsmålet er vist lige steget en kategori, så jeg har afsat lidt ekstra points.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2004 - 21:46 #5
Den tror jeg er rigtigt vanskeligt at gøre.

Jeg kan se to løsninger:

1)  liste en egen klasse ind i Tomcat's connection pool som laver
    connections med den rette url

2)  droppe Tomcat's connection pool og bruge en anden aom laver connections
    med den rette URL