Avatar billede hulabula Nybegynder
15. juni 2004 - 19:55 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Problemer med brænding!

Hey drenge..!

Jeg skal have brændt et program ned som fylder 750 MB, og jeg har en brændbar cd hvor der er plads til 800 MB.. Men når jeg så skal ind i Nero Burning Rom, siger den at der ikke er plads på cd'en..? Hva fanden er nu det for noget
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
15. juni 2004 - 19:57 #1
50 mb til forskel er godt nok meget, men husk også, at de ikke har helt 800, men lidt under, tjek om der er plads på den ved at se dens egenskaber!
Avatar billede norbert Nybegynder
15. juni 2004 - 19:58 #2
Prøv at sætte den til overburn. Den kan nok ikke læse at det er en 800 mb disk, før den skriver på den. Sådan er min brænder også.
Norbert .-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2004 - 20:02 #3
overburn = file - preferences - expert features
Avatar billede hulabula Nybegynder
15. juni 2004 - 20:05 #4
Jeg kan ikke overburne..
Avatar billede norbert Nybegynder
15. juni 2004 - 20:08 #5
Så må det være en meget gammel brænder du har. Du skulle nok have undersøgt de ting, inden du købte skiverne. :-(
Norbert :-)
Avatar billede hulabula Nybegynder
15. juni 2004 - 20:09 #6
Ka det være fordi det er en gammel brænder?! det er ik noget med at programmet et gammelt?
Avatar billede norbert Nybegynder
15. juni 2004 - 20:12 #7
Hvis det er en gammel brænder, tror jeg mere på, at det er det, desværre. Jeg har selv haft problemet, indtil jeg fik en ny brænder, og så var problemet væk. Og det var med det samme brænderprogram, Nero. Men hvad version, det var, kan jeg ikke huske.
Avatar billede norbert Nybegynder
15. juni 2004 - 20:14 #8
Hvis du i nero kigger under recorder/choose recorder, kan du se, om den supporterer overburn.
Avatar billede hulabula Nybegynder
15. juni 2004 - 20:14 #9
nå okay.. men når jeg har fået købt nogle cd'er hvor der er plads til 800 Mb på, så burde den da kunne brænde ik
Avatar billede hulabula Nybegynder
15. juni 2004 - 20:16 #10
Der står overburn er understøttet
Avatar billede norbert Nybegynder
15. juni 2004 - 20:18 #11
Det tør jeg ikke love dig, men du har jo åbenbart prøvet med en 800 mb-skive som ikke virker, siger du, og du kan ikke sætte den til overburn, siger du. Så ved jeg sgu ikke rigtig, hvad jeg skal svare på det :-)
Avatar billede hulabula Nybegynder
15. juni 2004 - 20:19 #12
heh, nej det gør jeg sgu heller ik..
Avatar billede norbert Nybegynder
15. juni 2004 - 20:31 #13
Nu ved jeg ikke hvor gammel din brænder er, men det kunne jo være, at du kan finde en opgradering til den på nettet. Du kunne ihvertfald prøve - hvis du tør. Der er desværre en vis risiko forbundet ved at opdatere firmware. Men hvis du er sikker på, at det er den rigtige, kan der vel ikke ske noget.
Ellers kunne du jo også prøve at opdatere dit brænderprogram.
Norbert :-)
Avatar billede summer Mester
15. juni 2004 - 22:28 #14
Min Ricoh brænder er 4 år og den kunne først lave overburn da Firmwaren blev opdateret - Først nero 5, så 5.5 og nu 6.
Iøvrigt har friends ret, der er ikke helt plads til 800mb på en 800mb - ulogisk ja.
Prøv at komme med specifikationerne på din brænder, eller opdater selv din firmware.
Avatar billede hulabula Nybegynder
06. juli 2004 - 14:10 #15
fandt selv en genial måde at ordne det på
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juli 2004 - 19:37 #16
Og den geniale måde skriver du her, ellers vil jeg anmelde dig. Du har 24 timer.
Avatar billede mjl Nybegynder
05. august 2004 - 18:16 #17
??
Avatar billede norbert Nybegynder
05. august 2004 - 18:27 #18
Jeg vil også gerne kende denne "geniale" måde, du har fundet frem til. Det kunne jo være, at jeg også kunne bruge den samme metode. Eller andre end mig selv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2004 - 20:00 #19
du fik næsten en måned...
Du er anmeldt!
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. august 2004 - 20:19 #20
hulabula >> Du bedes komme med en meget god forklaring på hvorfor du selv har taget point her. Hvis du selv har fundet svaret, så skriv hvad svaret var så alle kan få glæde af det. Der er flere som gerne vil høre hvad den geniale måde er.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede razor Nybegynder
10. august 2004 - 14:11 #21
Maa jeg samtidig opfordre til at man benytter karmasystemet til at give sin mening tilkende hvis man er utilfreds med en brugers opfoersel. Det tror jeg virker langt bedre end hvis coadmin skal blandes ind i det :-)

/razor (som er coadmin)
Avatar billede norbert Nybegynder
10. august 2004 - 14:18 #22
Nu er dette alene jo ikke et spørgsmål om brugers adfærd men et spørgsmål om misbrug af pointsystem som beskrevet i reglerne. Men det måske i orden nu at spørge og selv lukke spørgsmål, uden selv at lægge det svar, man er kommet frem til?
Avatar billede norbert Nybegynder
10. august 2004 - 14:32 #23
Iøvrigt står der også i reglerne:
§2 stk. 4 og 5: Opleves overtrædelse af Eksperten.dk's regler, er brugere forpligtet til at oplyse dette via www.exp.dk/anmeld.phtml
Overtrædelse af ovenstående kan medføre advarsel eller deaktivering af brugerprofil. 3 advarsler medfører deaktivering af brugerprofil.
Avatar billede razor Nybegynder
10. august 2004 - 14:33 #24
Nej---selvfoelgelig ikke. Det var heller ikke det jeg sagde.

Min pointe er bare at en daarlig karma har langt stoerre effekt end at vi giver brugeren et gok i noedden. En daarlig karma vil forfoelge den paagaeldende indtil denne ligger et ordentligt arbejde i at faa rettet op paa tingene igen.
Avatar billede norbert Nybegynder
10. august 2004 - 14:35 #25
OK - så er jeg med :-)