Avatar billede maarten Nybegynder
15. juni 2004 - 18:06 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lægger man en PHP kode ind i en HTML kode?

Hej eksperter!

Hvis man nu har lavet en PHP kode og man gerne vil lægge det ind i en iframe f.eks. så  kommer koden bare frem i iframen, hvordan får man det indhold PHP koden består af ind i iframen? Jeg ved ikke om jeg har forklaret det ordentligt. Men giv venligst hurtig respons.
Avatar billede whistler Nybegynder
15. juni 2004 - 18:15 #1
Brug fx funktionen

http://www.php.net/show_source

i den fil du henter i din IFRAME eller læs filens indhold via fx

http://www.php.net/fopen

//Geert
Avatar billede dmcn Praktikant
15. juni 2004 - 18:16 #2
Avatar billede jaw Nybegynder
15. juni 2004 - 18:16 #3
Husket <? og ?> først og sidst i php-filen?
Avatar billede whistler Nybegynder
15. juni 2004 - 18:21 #4
Øh... den simple løsning:

<?php

  $input_number = "004";

  if (preg_match ("/^([0-9]+)$/", $input_number)) {
    print "Answer 1: " . (int) $input_number;  //// is_numeric TRUE; typecast to INTEGER to remove 0's
  } else {
    print "Answer 2";  //// is_numeric FALSE
  }

?>

//Geert
Avatar billede whistler Nybegynder
15. juni 2004 - 18:22 #5
Hov... den sidste kommentar var ikke ment i denne tråd...

Sorry...

//Geert
Avatar billede maarten Nybegynder
15. juni 2004 - 19:06 #6
Det er meningen at jeg vil lave en iframe i HTML (Som jeg godt hvordan man laver) Og så vil jeg sætte min PHP kode ind i den iframe, men det virker ikke fordi det er bare PHP koden den viser.
Avatar billede jaw Nybegynder
15. juni 2004 - 19:07 #7
Altså den må ikke hedde .php?
Avatar billede maarten Nybegynder
15. juni 2004 - 19:08 #8
Nej .htm
Avatar billede maarten Nybegynder
15. juni 2004 - 19:08 #9
Og så skal min PHP kode inkluderes i iframen.
Avatar billede sunepopp Nybegynder
15. juni 2004 - 19:39 #10
Er det du leder efter, ikke det jaw siger:

<iframe>
<?

// php kode her

?>
</iframe>
Avatar billede jaw Nybegynder
15. juni 2004 - 19:40 #11
Duer da ikke hvis filen SKAL hedde .htm?
Avatar billede maarten Nybegynder
15. juni 2004 - 20:10 #12
Hør her:
Jeg skal lave en iframe i html koden. Og så skal PHP koden inkluderes. Forstår i ikke hvad jeg mener?
Avatar billede jaw Nybegynder
15. juni 2004 - 20:13 #13
Kan du så ikke bare bruge:
<IFRAME name=main src="fil.php" width=xxx height=xxx></iframe>

Og vi prøver jo at hjælpe...
Avatar billede maarten Nybegynder
15. juni 2004 - 20:23 #14
Jamen det er da også dejligt. Hehe, men nej det virker nemlig ikke. Fordi så kommer PHP koden bare frem, og det skal jo være PHP koden, bare hvor man ikke kan se koden, men det koderne hentyder til. Det er lidt svært at forklare, men håber at i kan fprtå hvad jeg mener?
Avatar billede jaw Nybegynder
15. juni 2004 - 20:24 #15
Tror godt vi forstår, men jeg er næsten sikker på at det kan du ikke når du kalder siden .htm - den skal hedder .php

Men jeg har før taget fejl...
Avatar billede maarten Nybegynder
15. juni 2004 - 20:27 #16
Hmm, det kan godt være at det virker, men skal smutte nu. Må finde ud af det i morgen.
Avatar billede dustie Mester
16. juni 2004 - 10:51 #17
Hvis php skal afvikles i en htm fil så skal du højst sandsynligt ind og rode med server opsætningen.
Avatar billede maarten Nybegynder
16. juni 2004 - 12:53 #18
Okay, men det er mest fordi at jeg gerne vil lægge PHP koden ind i et HTML dokument, sådan at andre ikke kan se min kildekode og så kopiere min funktion. http://www.mortenbo.net/upload/upload.php, der kan i se hvad jeg mener.
Avatar billede maarten Nybegynder
16. juni 2004 - 12:58 #19
Avatar billede jaw Nybegynder
16. juni 2004 - 14:09 #20
De kan ikke se kildekoden... Eller jow, det kan de - men de kan kun se det output din browser konverterer PHP til... Ved ikke om det var forståeligt?
Avatar billede jaw Nybegynder
16. juni 2004 - 14:10 #21
Du vil kunne se det samme hvis du putter det i en HTML-fil...
Avatar billede maarten Nybegynder
16. juni 2004 - 14:26 #22
Hmm, det virker ikke og det er også ligemeget, jeg lukker spm, tak for entusiasmen.
Avatar billede maarten Nybegynder
16. juni 2004 - 14:37 #23
luk