Avatar billede smiley2 Nybegynder
19. februar 2001 - 13:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Syntax error in INSERT INTO statement - HASTER!!

Kan nogen fortælle mig om der er fejl i flg 2 SQL statements?:

        SQL = \"INSERT INTO order (navn) VALUES(\'Claus\')\"
        \'SQL=\"INSERT INTO order (navn, company, adresse1, adresse2, zipcode, stat, land, mail, tlf) VALUES(\'\" & request.form(\"navn\") & \"\',\'\" & request.form(\"company\") & \"\',\'\" & request.form(\"adresse1\") & \"\',\'\" & request.form(\"adresse2\") & \"\',\'\" & request.form(\"zipcode\") & \"\',\'\" & request.form(\"stat\") & \"\',\'\" & request.form(\"land\") & \"\',\'\" & request.form(\"mail\") & \"\',\'\" & request.form(\"tlf\") & \"\')\"
        conn.execute(SQL)

.. eller ved nogen hvorfor den brokker sig over SQL sætningen? er det ASP der har en brist?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. februar 2001 - 13:43 #1
order er et reserveret SQL keyword .. du skal rename din tabel!
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. februar 2001 - 13:43 #2
Order er vist et reserveret ord i SQL prøv at benyttet et andet navn eller put \'\' omkring \'Order\'.
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. februar 2001 - 13:47 #3
Her er en liste over reserveret ord i eks.vis MS-Access: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q209/1/87.ASP
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. februar 2001 - 13:48 #4
eagleeye:> det er [] der skal rundt om ...
SQL = \"INSERT INTO [order] (navn) VALUES(\'Claus\')\"
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. februar 2001 - 13:54 #5
men det er bedst ikke at bruge reserverede ord som tabel/felt navne ..
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. februar 2001 - 13:55 #6
Jeg kunne huske der var noget som skulle rundt om, men ikke lige hvad. :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
19. februar 2001 - 13:56 #7
Enig, benyt ikke reserverede ord til andet end det de er reserveret til.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. februar 2001 - 13:57 #8
hæ hæ .. korrekt :-)

Specielt ikke hvis man tænker på at bruge en anden database type..
Avatar billede smiley2 Nybegynder
19. februar 2001 - 14:01 #9
takker mange gange... var seriøst ved at miste temprementet.. og så her på arbejde!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
19. februar 2001 - 14:04 #10
smiley2:> det var så lidt :-)