Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
15. juni 2004 - 16:08 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor viker dette heller ikke?

Denne del af min fil bliver sprunget over, selvom der er en mail med det navn jeg indtaster, hvorfor det.

$bruger = $_POST['bruger'];
$pass = $_POST['pass'];
$email = $_POST ['mail'];
$postnr = $_POST ['post'];
$telefon = $_POST ['tele'];
$accept = $_POST ['accept'];
$date = date("d:m:y");

include("xxxxxx.php");
$query = "SELECT id, user, pass FROM login WHERE user = '".$bruger."'";
$mailopret = "SELECT email FROM login WHERE email = '".$email."'";
$result = mysql_query($query)or die("MySQL fejl: " . mysql_error());
$resultmail = mysql_query($mailopret)or die("MySQL fejl: " . mysql_error());
$test = mysql_fetch_array($result);
$mailal = mysql_fetch_array($resultmail);

if ( mysql_num_rows($resultmail) == 1 && $mailal[accept] == "nej" ) {
echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Du allerede oprettet en bruger, men den er ikke aktiveret!!!\");history.go(-1)</script>";
exit;
}

if ( mysql_num_rows($resultmail) == 1 && $mailal[nyhed] == "ja" ) {
echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Du har allerede oprettet en bruger!!!\");history.go(-1)</script>";
exit;
}
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
15. juni 2004 - 16:09 #1
Ja den nederste står der forkert ved altså [nyhed], men det betuder ikke noget, fordi at den første heller ikke virker
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
15. juni 2004 - 16:20 #2
HVor er Jaw når man har brug for ham?
Avatar billede jaw Nybegynder
15. juni 2004 - 16:21 #3
Ligger den mailadresse du prøver i dbasen?
Avatar billede jaw Nybegynder
15. juni 2004 - 16:21 #4
Jeg er jo lige her :)
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
15. juni 2004 - 16:23 #5
ja, den gør!
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
15. juni 2004 - 16:24 #6
Kan man godt have flere rows som det her:

$query = "SELECT id, user, pass FROM login WHERE user = '".$bruger."'";
$mailopret = "SELECT email FROM login WHERE email = '".$email."'";
$result = mysql_query($query)or die("MySQL fejl: " . mysql_error());
$resultmail = mysql_query($mailopret)or die("MySQL fejl: " . mysql_error());
$test = mysql_fetch_array($result);            <-------
$mailal = mysql_fetch_array($resultmail);      <-------
Avatar billede jaw Nybegynder
15. juni 2004 - 16:25 #7
Hvad er det der går galt da? Har du både et nyhed-felt og accept-felt?
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
15. juni 2004 - 16:27 #8
Nej jeg ved godt der er en fejl der at der står nyhed, men accept står til nej, så den øverste trædder i kraft. Den springer bare videre med denne fejlmelding i stedet for, da jeg kun har udfyldt emailen! Men den står bagefter de to med accept!

if (!$_POST["bruger"] || !$_POST['pass'] || !$_POST['passa'] || !$_POST['mail'] || !$_POST['post']){
                echo "<script type=\"text/javascript\">alert(\"Alle felter med * SKAL udfyldes!!!\");history.go(-1)</script>";
                exit;
        }
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
15. juni 2004 - 16:33 #9
Kik lige på det, kommer igen om senest 30 minutter!
Avatar billede s_friis Nybegynder
15. juni 2004 - 16:40 #10
$mailal[accept] findes ikke da du kun hiver email ud af databasen

hilsen sf
Avatar billede jaw Nybegynder
15. juni 2004 - 16:42 #11
Skarpt set, den havde jeg ikke set (endnu) :)
Avatar billede s_friis Nybegynder
15. juni 2004 - 16:48 #12
Tak jaw
Håber det er ok at jeg snuppede den for næsen af dig :-)

hilsen sf
Avatar billede jaw Nybegynder
15. juni 2004 - 16:50 #13
Hehe, ja selvfølgelig :)
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
15. juni 2004 - 16:59 #14
Øhh, forstår halvt, kan godt se det, men problemet er, hvordan får jeg den til at læse det hele, således?

$mailopret = "SELECT * FROM login WHERE email = '".$email."'";

Eller hvad?
Avatar billede jaw Nybegynder
15. juni 2004 - 17:02 #15
Ja
Avatar billede s_friis Nybegynder
15. juni 2004 - 17:02 #16
Ja eller:
$mailopret = "SELECT email, accept FROM login WHERE email = '".$email."'";
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
15. juni 2004 - 17:03 #17
ok mange tak for hjælpen begge to, det burde jeg egentlig selv have set, ligesom du jaw, men mange tak!
Avatar billede jaw Nybegynder
15. juni 2004 - 17:04 #18
Hov, hov... Nu ikke gøre det til mig fejl !!! :)