Avatar billede imphenzia Nybegynder
15. juni 2004 - 10:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejlmelding i gæstebog

Jeg har fået en kode til en gæstebog som jeg har rodet lidt med.. Men når jeg nu prøver at lave et indlæg i den siger den følgene:

Error 405 Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for URL /indsaet.asp

Hvad har jeg lavet forkert?

Min kode for indsaet.asp er:

<%

' Der skal ikke rettes i denne fil.

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("tagwall.mdb")
Conn.Open DSN

Function RemoveHTML(strContent)
Do
pos = 1
tmpBegin = InStr(pos,strContent,"<")
If tmpBegin > 0 Then
pos = tmpBegin
If LCase(mid(strContent,tmpBegin,7)) = "<script" Then
tmpEnd = Instr(tmpBegin,LCase(strContent),"</script>")
strContent = Left(strContent,tmpBegin-1) & Right(strContent,Len(strContent)-tmpEnd-8)
ElseIf LCase(mid(strContent,tmpBegin,2)) = Chr(60) & "%" Then
tmpEnd = Instr(tmpBegin,LCase(strContent),"%" & Chr(62))
strContent = Left(strContent,tmpBegin-1) & Right(strContent,Len(strContent)-tmpEnd-3)
Else
tmpEnd = InStr(pos,strContent,">")
If tmpEnd > 0 Then
strContent = Left(strContent,tmpBegin-1) & Right(strContent,Len(strContent)-tmpEnd)
Else
strContent = Left(strContent,tmpBegin-1)
Exit Do
End If
Else
Exit Do
End If
Loop
RemoveHTML = strContent
End Function

dim Navn
Navn = Request.Form("Navn")

dim Besked
Besked = Request.Form("Besked")

If Navn = "" AND Besked = "" Then
Response.Redirect "tilfoj.asp?fejl=1"

Elseif Navn = "" Then
Response.Redirect "tilfoj.asp?fejl=Navn"

Elseif Besked = "" Then
Response.Redirect "tilfoj.asp?fejl=Besked"

End if

strNavn = RemoveHTML(Request.Form("Navn"))
strEmail = RemoveHTML(Request.Form("Email"))
If StrComp(strEmail, "", 1 ) = 0 Then strEmail = "Ingen e-mail"
strHjemmeside = RemoveHTML(Request.Form("Hjemmeside"))
If StrComp(strHjemmeside, "http://", 1 ) = 0 Then strHjemmeside = "Ingen hjemmeside"
strDato = Now
strBesked = RemoveHTML(Request.Form("Besked"))

strSQL = "Insert into Tagwall (Navn, Email, Hjemmeside, Dato, Besked) values('"& strNavn &"', '"& strEmail &"', '"& strHjemmeside &"',  '"& strDato &"', '"& strBesked & "')"

Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing

Response.Redirect "tagwall.asp"
%>
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
15. juni 2004 - 11:49 #1
kan jeg ikke se din form i tilfoj.asp?
Avatar billede imphenzia Nybegynder
15. juni 2004 - 15:23 #2
Jo..

<form method="post" action="indsaet.asp">
<font face="Tahoma">
<a href="tagwall.asp"><font size="1">Tagwall</font></a><font size="1"><font color="#FFFFFF"> - Skriv indlæg -
</font> <a href="Admin/index.asp">Admin</a></font><font color="#FFFFFF"><font size="1"><br>
</font><font size="2"><br><br>
</font>
<table border="0" width="258" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td valign="top" width="58"><font size="1" face="Tahoma" color="#FFFFFF">Navn:</font></td>
    <td valign="top" width="200"><font color="#FFFFFF" face="Tahoma">
    <input type="text" name="Navn" size="20"></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top" width="58"><font size="1" face="Tahoma" color="#FFFFFF">E-mail:</font></td>
    <td valign="top" width="200"><font color="#FFFFFF" face="Tahoma">
    <input type="text" name="Email" size="20"></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top" width="58"><font size="1" face="Tahoma" color="#FFFFFF">Hjemmeside:</font></td>
    <td valign="top" width="200"><font color="#FFFFFF" face="Tahoma">
    <input value="http://" type="text" name="Hjemmeside" size="20"></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top" width="58"><font size="1" face="Tahoma" color="#FFFFFF">Besked:</font></td>
    <td valign="top" width="200"><font color="#FFFFFF" face="Tahoma">
    <textarea name="Besked" rows="4" cols="23"></textarea></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td valign="top" width="58"><font color="#FFFFFF" face="Tahoma"><input type="submit" name="Send" value="Send"></font></td>
    <td valign="top" width="200"></td>
  </tr>
</table>
</form>
Avatar billede tzag_dk Nybegynder
15. juni 2004 - 15:59 #3
Jeg kan ikke lige se at der er fejl i scriptet. Har du din egen server?
Avatar billede imphenzia Nybegynder
08. april 2005 - 19:47 #4
lukker lige den her igen efter så længe, fandt dog aldrig ud af hvad der var galt :-s