Avatar billede r_r_n Nybegynder
15. juni 2004 - 09:28 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Datagrid & farver

X Hej Alle sammen.

Jeg har en tabel i en SQL-database delt op i 100 kolonner, og udvikler i C# og som en webapplikation.
Kan det lade sig gøre at indlæse tabellen i et datagrid dynamisk(Via DataAdapter og DataSet), og ændre cellens baggrund iforhold til det som står i den enkelte kolonne?

Eks opstillet:
De 100 kolonner indeholder svarene fra en test, og der står enten RIGHT eller WRONG. Jeg vil gerne i datagrid'et vise farverne rød eller grøn iforhold til svaret. Kan man via en sqldatareader eller en while sætning få ændret cellens farve?

Mvh. r_r_n
Avatar billede dfens Nybegynder
15. juni 2004 - 09:31 #1
Jeps....

jeg gør det sådan:

        private void dgCaseView_ItemDataBound(object sender, System.Web.UI.WebControls.DataGridItemEventArgs e)
        {
            string origItem = ColorTranslator.ToHtml(dgCaseView.ItemStyle.BackColor);
            string origAltItem = ColorTranslator.ToHtml(dgCaseView.AlternatingItemStyle.BackColor);

            DataGridItem line = e.Item;

            if (line.ItemType == ListItemType.Item || line.ItemType == ListItemType.AlternatingItem)
            {
                // HighPri Cases
                if (e.Item.Cells[2].Text.Equals("Høj"))
                {
                    e.Item.Cells[2].BackColor = Color.Red;
                    e.Item.Cells[2].ForeColor = Color.White;
                }

                // NormalPri Cases
                if (e.Item.Cells[2].Text.Equals("Normal"))
                {
                    e.Item.Cells[2].BackColor = Color.Green;
                    e.Item.Cells[2].ForeColor = Color.White;
                }

                // Afsluttet Cases
                if (e.Item.Cells[3].Text.Equals("Afsluttet"))
                {
                    line.BackColor =  Color.Gray;
                    line.ForeColor = Color.White;
                    e.Item.Cells[2].BackColor = Color.Gray;
                    e.Item.Cells[2].ForeColor = Color.White;
                }

                // MouseOver
                line.Attributes["onmouseover"] = "this.style.backgroundColor='Gold'";

                if (line.ItemType == ListItemType.Item)
                {
                    if (e.Item.Cells[3].Text.Equals("Afsluttet"))
                    {
                        line.Attributes["onmouseout"] = "this.style.backgroundColor='" + ColorTranslator.ToHtml(Color.Gray) + "'";
                    }
                    else
                    {
                        line.Attributes["onmouseout"] = "this.style.backgroundColor='" + origItem + "'";
                    }
                else
                {
                    if (e.Item.Cells[3].Text.Equals("Afsluttet"))
                    {
                        line.Attributes["onmouseout"] = "this.style.backgroundColor='" + ColorTranslator.ToHtml(Color.Gray) + "'";
                    }
                    else
                    {
                        line.Attributes["onmouseout"] = "this.style.backgroundColor='" + origAltItem + "'";
                    }
Avatar billede r_r_n Nybegynder
15. juni 2004 - 10:16 #2
Kan den tjekke 100 rækker ned og også læse teksten for hver enkelt række og ændre farven i forhold til det??
Avatar billede dfens Nybegynder
15. juni 2004 - 10:19 #3
Er det rækker eller kolonner?
I nedenstående kode checker jeg indholdet af en bestemt celle for hver række, og sætter farven derefter.

                // Afsluttet Cases
                if (e.Item.Cells[3].Text.Equals("Afsluttet"))
                {
                    line.BackColor =  Color.Gray;
                    line.ForeColor = Color.White;
                    e.Item.Cells[2].BackColor = Color.Gray;
                    e.Item.Cells[2].ForeColor = Color.White;
                }
Avatar billede r_r_n Nybegynder
15. juni 2004 - 10:32 #4
Vi har en SQL-Database, hvor der er hundrede rækker ned og vil gerne have en If-sætning, der tjekker hver række individuelt og ændrer farven i forhold til svaret ude i datagriddet, som ses i applikationen.
Avatar billede dfens Nybegynder
15. juni 2004 - 10:59 #5
jammen, så er det jo næsten lige til at kopierer ovenstående....
Avatar billede r_r_n Nybegynder
15. juni 2004 - 11:01 #6
Vi gennemtester lige løsningen og så får du som fortjent... :-)
Avatar billede dfens Nybegynder
15. juni 2004 - 11:20 #7
:-) griner
Avatar billede r_r_n Nybegynder
16. juni 2004 - 08:24 #8
MAnge tak for hjælpen. Det var lige det der manglede :-D