Avatar billede tsearex999 Nybegynder
14. juni 2004 - 12:02 Der er 1 løsning

Rigtig mange gange count.. findes der en bedre måde?

Hejsa

Jeg har en mysql database med ca 10 tabeller i og tabellerne indeholder enten 0,1 eller 2, der er ca 10 felter i hver tabel.

Jeg skal have lavet en form for statistik og dertil bruger jeg count. Mit problem er at jeg er nød til at lave 100 gange count for at få alle felterne med.

Findes der en nemmere måde at tælle på?

Her er min kode:
$result = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS antal
FROM  side
  INNER JOIN skema_a_du_alene ON (side.voldsid = skema_a_du_alene.voldsid)
  WHERE ((skema_a_du_alene.du_alene_ja_nej = 2 AND $soegestreng)) ") or die (mysql_error());

$antal = mysql_fetch_array($result);
$antal_du_alene_ja_nej = $antal["antal"] ;

Jeg håber at jeg har forklaret mig godt nok.
Avatar billede tsearex999 Nybegynder
14. juni 2004 - 12:03 #1
forkert kategori