Avatar billede mhj28 Nybegynder
14. juni 2004 - 00:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Start jar fra batfil skjul consol

Jeg har lavet en Jar fil man kan dobbeltklikke på, som så starter en javaapplikation op. Men når man kopierer en genvej til denne virker den ikke altid med at dobbeltklikke. Derfor har jeg lavet en batfil der starter programmet op, men batfilens consol ligger så i baggrunden og i windows værktøjslinien. Kan man fjerne denne consol???

Altså en hide() på consolen???
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. juni 2004 - 00:24 #1
start med
javaw program
Avatar billede mhj28 Nybegynder
14. juni 2004 - 00:44 #2
Jeg bruger javaw min bat fil ser sådan her ud

cd C:\Programmer\MitProgram
C:\Programmer\MitProgram\bin\javaw -jar MitProgram.jar

Det starter programmet fint op men den der grimme sorte consol ligger i baggrunden.:(
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
14. juni 2004 - 00:51 #3
Hvis du skriver:

start MitProgram.jar

starter den op uden konsol vindue.

Men om det så kan give problemer, hvis computeren ikke er sat op til at køre med jar filer, ved jeg ikke?!
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. juni 2004 - 01:46 #4
jo hvis jar ikke er registeret med java hvilket ofte er tilfældet hvis man ikke har instaleret med en windows installer eller har instaleret et andet program der har overtaget f.eks. winrar så vil det ikke virke.

men du kan gøre dette så.

start javaw -jar program.jar
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2004 - 07:37 #5
Hvis du alligevel skal lave en genvej  - hvorfor så ikke lave en
genvej til

javaw -jar MitProgram.jar

fremfor til bat filen ?
Avatar billede labanos Nybegynder
14. juni 2004 - 12:58 #6
start javaw -jar program.jar
exit

tilføj exit i batfilen?
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. juni 2004 - 21:00 #7
exit er ikke nødvendigt.
Avatar billede mhj28 Nybegynder
14. juni 2004 - 23:40 #8
Jo den med start javaw -jar program.jar ser ud til at virke. Consolen kommer lige op i et par sek. og forsvinder så helt når applikationen starter op. Så simonvalter du får pointene.

Men jeg skal nok have compilet min java-kode om til en exe fil, for ellers kan dem der får programmet jo let decompile det.

Kender I en god java to exe compiler? som kan compile både J2EE og J2SE om til exe?
Avatar billede simonvalter Praktikant
14. juni 2004 - 23:46 #9
når et javap program bliver lavet til en exe fil så er det normalt ikke native men der bliver istedet brugt en wrapper omkring java programmet, derfor vil det stadig være muligt at decompile det. Hvis du vil gøre det lidt sværere at læse koden skal du bruge en obfucator. jeg kan anbefale http://www.retrologic.com/
Hvis du vil have programmet mere native så skal du nok have fat i Excelsior JET som kan det.. men det koster og det er kun den dyreste version hvor du kan få 1 executable... de andre versioner skal du vedlægge en masse .dll filer eller jdk.
og der er stadig begrænsninger på ting som f.eks swing som den ikke vil lave helt native.

mit råd: lav en executable jar, brug en obfucator på koden, og lav evt en genvej eller en .bat fil til at starte programmet.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2004 - 07:18 #10
Og J2EE som native EXE er helt håbløst ...
Avatar billede mhj28 Nybegynder
15. juni 2004 - 09:30 #11
men hvad gør du så arne v, når du har lavet et program du ikke vil have andre til at kunne læse source-koden og lave deres ejne ændringer i denne? kør du også bare en obfucator? de kan vel stadigvæk decompile de obfucatorede classer ikke?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2004 - 09:40 #12
Bare obfuscater.

Ja obfuscatede klasser kan godt decompiles men pointen er at det tit vil
koste flere timer at decompile og forstå logiekken end at skrive samme
kode fra scratch af.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2004 - 09:42 #13
Typisk business kode er ikke speciel avanceret.

Arbejdet ligger i at indsamle og forstå kravene. Selv koden er ofte
ganske triviel.

Konklusionen er at værdien ligger i programmørernes erfaring, design dokumentationen
og kommentarerne til koden. Ikke i selve koden.