Avatar billede siredward Nybegynder
13. juni 2004 - 15:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Form der åbner et nyt vindue

Hej, bare et lille spørgsmål:

Hvad skal jeg skrive i "action="") i en form hvis jeg vil have den til at åbne resultat siden op i et lille vindue (sådan et hvor man kan bestemme højde, længde, scroolbar on/off, osv)

Forstår i hvad jeg mener?

Mvh Lauge Jepsen
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2004 - 15:19 #1
Det kan du umiddelbart ikke. Du kan sætte target="_blank" på din form, men vi du have den åbnet i et popupvindue skal du have fat i noget JavaScript.
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2004 - 15:26 #2
Måden, det kan gøres på, er:

<form name="minForm" action="..." target="nytVindue" onsubmit="window.open('dummy.html','nytVindue','height=150,width=200,scrollbars=no,resizable=yes');return false;">

-- og så skal dummy.html se sådan ud:

<html>
<body onload="submitForm();">
<script type="text/javascript">
function submitForm(){
  opener.document.minForm.submit();
}
</script>
</body>
</html>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. juni 2004 - 15:35 #3
roenving> der er vist noget galt med din action.. :-)
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2004 - 15:41 #4
Ja, E* åd ellipsen efterfulgt af gåseøjne, men da det alligevel er noget, som aktivt skal sættes syntes jeg ikke, der var grund til at bruge plads på det, men når du nu spørger !-)
Avatar billede siredward Nybegynder
04. november 2004 - 18:08 #5
luk
Avatar billede roenving Novice
05. november 2004 - 02:10 #6
Tak !-)
Avatar billede olebole Juniormester
05. november 2004 - 02:22 #7
<ole>

siredward >> Du har misforstået pointsystemet her på Eksperten - og hvad dine forældre lærte dig om almindelig høflighed.

/mvh
</bole>
Avatar billede siredward Nybegynder
05. november 2004 - 09:30 #8
olbole >> Jeg prøver såmen på at være høflig det meste af tiden. Tråden er bare 3 måneder gammel og jeg regnede med at alle, inklusiv mig selv havde glemt alt om den.

Og da der ikke var andet end kommentarer i den tænkte jeg at jeg bare ville lukke den for god ordens skyld. Men hvis roenving gerne vil have de 30 points så skal det da ikke være det der skiller os.

Jeg kan da hurtigt oprette en ny tråd. Bare sig til :)

Mvh:
Lauge Jepsen
Avatar billede olebole Juniormester
05. november 2004 - 19:39 #9
Der er mange måder, man kan vise sin taknemmelighed over, at andre har brugt deres fritid på at hjælpe én. Kommentaren "luk", tror jeg ikke, hører til dem.

Folk, der har deltaget i spm'et, får en mail, hvergang der er nyt i det ... så er det alm. høflighed, at man lige benytter lejligheden til at sige pænt tak.

... det var såmænd bare det, jeg ville sige  :)
Avatar billede siredward Nybegynder
06. november 2004 - 11:56 #10
Jeg må indrømme at det havde jeg overhovedet ikke tænkt over. Men du har da helt sikkert ret :)

Tænkte bare at jeg lige ville lukke de gamle spørgsmål jeg ikke længere havde brug for svar til, men jeg kan da sagtens se hvad du mener.

Jeg skal huske det til en anden gang :)