Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juni 2004 - 21:11 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Slet poster i MySQL efter en dag?

Kan man få en MySQL database til at slette alle de rækker hvor kolonnen nyhed = "nej" hvis rækken er en dag gammel?
Avatar billede blutonium Nybegynder
12. juni 2004 - 21:16 #1
Ikke opret 2 af de samme spg, læs reglerne,!
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juni 2004 - 21:17 #2
Den anden er lukket, flyttede til PHP!!
Avatar billede blutonium Nybegynder
12. juni 2004 - 21:19 #3
Okay.
Avatar billede blutonium Nybegynder
12. juni 2004 - 21:20 #4
Har du msn? - min er pzyrex@yahoo.dk
Avatar billede jaw Nybegynder
12. juni 2004 - 21:22 #5
hvis I bruger msn, skal I huske at I ikke må give point for det...
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juni 2004 - 21:23 #6
nej jeg bruger ikke msn, kan du ikke bare skrive det her?
Avatar billede jaw Nybegynder
12. juni 2004 - 21:28 #7
Kan du ikke, men du kan gøre så den rydder op hver gang du vil ind for at skrive et nyhedsbrev. Hvordan gemmer du din dato?
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juni 2004 - 21:30 #8
Det gør jeg slet ikke endnu, det jeg skal have den til er, at fx. når jeg sender et nyhedsbrev, så sltter den brugere der ikke har været aktive indenfor en dag, altså stået til nej under nyhed i en dag.
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juni 2004 - 21:35 #9
Har nogen en ide til hvordan jeg gør det?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2004 - 21:36 #10
Du kan ikke sætte en "timer" på din database som skal klares automatisk. Scripts ekseveres i PHP når de kaldes af en klient, f.eks. browseren, hvor den så måske snakker videre til en mySQL database. Men det er brugeren selv der skal eksevere scriptet, ved at hit'e .php filen. Du kan ikke få mySQL til at udføre handlinger automatisk.

Det kan muligvis gøres med et cronjob på serveren, hvis du har adgang til den. Men her kommer det helt an på operativsystemets type.
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juni 2004 - 21:39 #11
Kan man ikke lave noget med at nr man laver en bruger så kommer der en dato med, og så kode en side til at læse den nuværende dato, og hvis brugerens dato så er en dag bag ved, så bliver den slettet?
Avatar billede jaw Nybegynder
12. juni 2004 - 21:44 #12
Jow sagtens... Start med at lave et felt i din database, der f.eks. hedder dato. Og så kan du lige paste det sted, hvor du adder brugeren til databasen...
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juni 2004 - 21:45 #13
$sql = mysql_query("INSERT INTO nyhed (id, email) VALUES ('', '$mailadr')");
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juni 2004 - 21:52 #14
$date = date("H:i:s");

Kan dette bruges og hvad står H i og s for?
Avatar billede jaw Nybegynder
12. juni 2004 - 21:54 #15
H = timer i 24-timers format
i = minutter
s = sekunder
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2004 - 21:54 #16
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juni 2004 - 21:58 #17
Kan jeg ikke bruge

$date = date("D:m:y");
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juni 2004 - 22:04 #18
$result = mysql_query("SELECT * FROM nyhed WHERE $row[nyhed] == 'nej'")or die("MySQL fejl: ". mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($result)) {

if( $row[date] == date("D:m:y") )

Kan dette bruges, kommer igen i morgen, lav evt. det der skal til, på forhånd takker!
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juni 2004 - 22:05 #19
Tester selv også, men kom endelig med forslag, hvis mit virker, beholder jeg pointene!
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
13. juni 2004 - 15:29 #20
Fik det løst i et andet spørgsmål
Avatar billede jaw Nybegynder
13. juni 2004 - 15:30 #21
Hvilket sådan set ikke er nogen særlig venlig måde at gøre det på... Nu brugte jeg ikke tid på det, men det gider folk jo ikke hvis du så bare går et andet sted hen og får det lavet...
Avatar billede halifax Nybegynder
13. juni 2004 - 16:11 #22
jaw - Det er sådan set rigtigt. Nu er friends ret ny her, velkommen til, og skal nok lige lære hvad der er velset og ikke er velset i dette forum. Alle skal have en chance og så må vi håbe, han/hun lever op til sit navn - friends    :)
Avatar billede jaw Nybegynder
13. juni 2004 - 16:17 #23
halifax - Jeg burde vide... Har hjulpet ham i mange, mange timer de sidste par dage :) Og det var heller ikke så slemt ment, men dog et hint til at man lige bør tænke sig om... For han bad jo selv folk her om at skrive en kode til ham, og så går han bagefter ind og opretter et nyt spørgsmål... Ikke venligt :/

Men, men nok om det :D