Avatar billede martinborre Nybegynder
12. juni 2004 - 17:26 Der er 6 kommentarer

Adgang til router, åbning af porte, intern og ekster ip.

jeg søger hjælp til at få adgang til min router, som er en Zyxel Prestige 650, leveret af tiscali med 256/256 adsl. Jeg opdagede at noget er galt, da jeg desvære ikke kan spill Age of Kings over nettet. Jeg kan ikke ip´ ind til andre spillere ligesom de heller ikke kan ip´e mig. når jeg så prøver at accesse min router ved at skrive min gateway i explorer kan jeg ikke komme ind i routeren for at se om de rigtige porte er åbnet. hvis jeg skriver ping i min cmd siger den at adressen ikke er korrekt. jeg ved stort set intet om dette, men det er virkelig frsutrende at jeg fx ikke kan spille online spil pga. forskellige interne og eksterne ip adresser. håber nogen kan hjælpe...
vh martin
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. juni 2004 - 20:05 #1
Normalt får man adgang til sin router første gang med et special kabel fra din comport til routerens consol port. F.eks. med hyperterminal (husk at sætte den rigtige com port, oftest com 1, samt 9600 baut da deter det routeren kører). Forbind kablet, start hyperterminalen op og tænd for routeren, så sker der ting og sager. her kan du ofte konfigurere alt.

Hvis din router har fået de nødvendige ip adresser og konfigureret netkortene, er der også en del routere der har et web interface, hvor du kan foretage resten af konfigurationen samt ændringer.

Alt ovenstående kræver at du har de rigtige brugernavne og password. Du kan altid resætte din router, man så skal den konfigureres helt forfra
Avatar billede freespace Nybegynder
12. juni 2004 - 21:46 #2
Du skal skrive IP'en på din router i en browser også :2033 eks. http://192.168.0.1:2033 så kan du logge ind og ændre i din router.
Avatar billede martinborre Nybegynder
13. juni 2004 - 21:39 #3
Jeg fatter intet af hvad bufferzone skriver. har før fået hjælp via messenger til at få åbnet porte osv i routeren. der var intet med special kabler og com porte osv. mht til freespace kommentar er jeg ret sikker på at det der link har afviklet min forbindelse. den kom først op at kører igen her til aften efter jeg havde genaktiviret min router hos tiscali. er der slet ingen der kan hjælpe en med det her, på en udførlig og idiotsikker forklaring ?
Avatar billede freespace Nybegynder
13. juni 2004 - 22:30 #4
Send en mail med din msn messenger adresse til freespace_hts@yahoo.dk så skal jeg prøve at hjælpe dig igennem det.
Avatar billede freespace Nybegynder
13. juni 2004 - 22:38 #5
eller tilføj mig hskjoet@hotmail.com
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
17. juni 2004 - 20:32 #6
hvis din router har en UPNP funktion så prøv at slå den til eller besøg age of empires hjemmeside kig hvilke porte der skal åbnes. hvis det ikke virker så deaktiver firewallen i routeren for lige at se om du kan logge på. Men personligt tror jeg problemet ligger et helt andet sted da man normalt godt kan logge på onlinespil gennem en router portene er normalt kun nødvendigt hvis man selv er server.