Avatar billede lcl Nybegynder
12. juni 2004 - 17:08 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

im/eksport af kassekladde Navision v.3.00

Jeg skal eks/og imp. en kassekladde
Har følgende :

Filtype Comma
Tegnt. Ascii

DB Dato
DB Bilag
DB Kontotype
DB Konto
DB Modkonto
DB BeløbVAL
DB Moms
DB Tekst
DB Godkendt
DB Forfald

Jeg får entydig index
Hvad gør jeg dog forkert ?
Avatar billede adnb Juniormester
13. juni 2004 - 13:28 #1
Du mangler linienummer og kladdenavn. I indexet til kassekladde indgår både linienummer og kalddenavn, så derfor får du denne fejl.

Hvis du importerer i en tom kassekladde kan du opsætte en af de første linier til at være en variabel af typen REAL og tælle den op med 1 (i udtryk f.eks.; &Line + 2).

I udtryk ud for DB Linienummer skriver du så varabelnummeret (f.eks. &Line)

Alternativt og hvis du vil importere til en ikke tom kladde, skal du i udtryk ud for DB linienummer skrive; FinKladde[NavnIdx <> 'Dagligt'].Linienr + 2

I udtryk ud for DB Navn skriver du navnet på den kladde du vil importere til. Navnet skal være omgivet med '. F.eks. 'Dagligt'

Et andet problem du nok vil komme til i importen er formatet af dato. Indlæs den evt i en variabel først (f.eks. Typen STR Navn &Dato) - og i udtryk ud for DB Dato skriver du f.eks. Str2Date(&Dato,123) - 123 står for dag (1), måned (2) og år (3).

Hel og lykke - det kan lade sig gøre.
Avatar billede lcl Nybegynder
13. juni 2004 - 18:01 #2
Hej adnb
Nu begynder det at ligne noget *S* men datoen ligger sig i enden af filen og så
får jeg den ikke med ind ved importen

Nu har jeg :

DB  Navn      'Daglig'
Real &Linienr  &Linienr+2
STR  &Dato    &Dato
DB  Linienr  &Linienr
DB  Dato      Str2Date(&Dato,123)

Vil du hjælpe mig igen ?
Avatar billede lcl Nybegynder
13. juni 2004 - 18:25 #3
Nu giver jeg 200 poient
Avatar billede lcl Nybegynder
13. juni 2004 - 18:39 #4
Selvfølgelig lykkedes det.
Nu har jeg :

DB  Navn    'Daglig'
Real &Linienr  &Linienr+2
DB  Linienr  &Linienr
DB  Dato

Nu ligger dato og de andre data korrekt. MEN jeg har lavet 4 kassekl. og jeg skal have dem ud enkelt vis.
Får fejl at valuta mangler på finanskt ved importen. Jeg har tilføjet feltet Valuta.
Avatar billede lcl Nybegynder
13. juni 2004 - 19:38 #5
Nu har jeg tilføjet Valuta og Valutakurs - så er det ok.

Men jeg skal kun have eksp. een klade ud......
Avatar billede adnb Juniormester
13. juni 2004 - 20:56 #6
Hej lcl.

Jeg har lige været lidt væk.

Når du laver eksport af kassekladen skal du have tilføjet "Navn" som afgrænsning.

Dette gøres efter at du har trykket på knappen "Udfør", har svaret Ja eller Nej til at gemme eksporten og kommer til billedet med knappen "Sortering". Pga. en ældgammel bug i GUI versionen, som ingen åbenbart gider rettet, kan man ikke umidelbart tilføje felter til afgrænsning. Men hvis du lige trykker på knappen "Sortering" og straks forlader sortering igen, kan du men F2 tilføje felter til afgrænsning.

Tilføj nu feltet "Navn" og afgræns i dette felt hvilken kassekladde du vil eksportere.
Avatar billede lcl Nybegynder
13. juni 2004 - 21:31 #7
Tusind tak for hjælpen.
Svar lige på mit spørgsmål eksport af kassekladde
så jeg kan give dig poient.
Avatar billede adnb Juniormester
13. juni 2004 - 21:43 #8
Hvis du har fire kassekladder du vil have ud i fire forskellige filer, skal du foretage eksport fire gange. Hver gang skal ud tilføje feltet "Navn" som afgrænsning som beskrevet ovenfor.

Undskyld hvis jeg var lidt uklar herom.
Avatar billede lcl Nybegynder
13. juni 2004 - 22:14 #9
Den er jeg helt med på - smut nu lige ind under eksp af kassekladde så jeg kan give dig dine poient.