Avatar billede bbbworld Nybegynder
12. juni 2004 - 12:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra database skal ikke vises som bodytekst

Jeg har et udtræk fra en database som konsekvent vises som body text! Jeg andet font og størrelse osv. Hvordan kan jeg lige ændre det?

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath (".../....../......mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * From user Where Id = " & Request.Querystring("id")
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Response.Write "<dt>Navn:</dt><dd>" & rs("Fornavn") & " " & rs("Efternavn") & "</dd>"
Response.Write "<dt>Adresse:</dt><dd>" & rs("Adresse") & "</dd>"
Response.Write "<dt>Telefon:</dt><dd>" & rs("Telefon") & "</dd>"
Response.Write "<dt>E-mail:</dt><dd>" & rs("E-mail") & "</dd>"
Response.Write "<dt>Fødselsdato:</dt><dd>" & rs("Foedselsdato") & "</dd>"
Response.Write "<dt>Civil stand:</dt><dd>" & rs("Civil stand") & "</dd>"
Response.Write "<dt>Børn:</dt><dd>" & rs("Born") & "</dd>"
Response.Write "<dt>Arbejde:</dt><dd>" & rs("Arbejde") & "</dd>"

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
Avatar billede millerweb Nybegynder
12. juni 2004 - 13:05 #1
Hey,

Altså i det du skriver

Response.Write "<dt>Navn:</dt><dd>" & rs("Fornavn") & " " & rs("Efternavn") & "</dd>

Så bliver det jo vist....

Du kan gøre sådan her:

strNavn = RS("Fornavn") & " " & rs("Efternavn")

Og der hvos du så vil have det frem skriver du så bare:

<%=strNavn%>

Så skriver den hvad den har hentet i databasen.....
Avatar billede bbbworld Nybegynder
12. juni 2004 - 13:09 #2
Jeg får udtrækkene, men vil gerne ændre skrifttype, så det ikke automatisk er body text. Gøres det på den måde du har beskrevet?
Avatar billede bbbworld Nybegynder
12. juni 2004 - 13:16 #3
Har forstået! Mange tak for hjælpen! Smid et svar!
Avatar billede sho Nybegynder
12. juni 2004 - 13:16 #4
Eller kobler et CSS på, så du skriver <span class="tekstsnit"><%=strNavn%></span>

Alternativt med <Font>-tags, hvis du ikke har et CSS, men hvorfor skulle du ikke have det? :-)

Eller har jeg misforstået spørgsmålet?

-Søren
Avatar billede fredd Nybegynder
12. juni 2004 - 15:59 #5
Du kunne også lave en font uden om udtrækkene...

<font face="?" size=?" color="#??????">
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath (".../....../......mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * From user Where Id = " & Request.Querystring("id")
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Response.Write "<dt>Navn:</dt><dd>" & rs("Fornavn") & " " & rs("Efternavn") & "</dd>"
Response.Write "<dt>Adresse:</dt><dd>" & rs("Adresse") & "</dd>"
Response.Write "<dt>Telefon:</dt><dd>" & rs("Telefon") & "</dd>"
Response.Write "<dt>E-mail:</dt><dd>" & rs("E-mail") & "</dd>"
Response.Write "<dt>Fødselsdato:</dt><dd>" & rs("Foedselsdato") & "</dd>"
Response.Write "<dt>Civil stand:</dt><dd>" & rs("Civil stand") & "</dd>"
Response.Write "<dt>Børn:</dt><dd>" & rs("Born") & "</dd>"
Response.Write "<dt>Arbejde:</dt><dd>" & rs("Arbejde") & "</dd>"

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</font>
Avatar billede millerweb Nybegynder
14. juni 2004 - 14:03 #6
Et svar som ønsket... ;o)

Glad for at kunne hjælpe...