Avatar billede 1234567891 Nybegynder
18. februar 2001 - 21:40 Der er 21 kommentarer og
4 løsninger

netcoders menu

Hejsa

Hvor kan jeg finde koden til en menu som den på netcoders menupunkterne skal bare stå til venstre i stedet for til højre
Avatar billede dna Nybegynder
18. februar 2001 - 21:43 #1
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. februar 2001 - 22:02 #2
eller  www.bratta.com
Avatar billede olebole Juniormester
18. februar 2001 - 22:22 #3
<ole>
Jeg er ved at færdiggøre et gammelt projekt med at lave en håndfuld DHTML-menuer til brug både med og uden frames - såvel hierakiske som ikke. I betragtning af den dårlige browser/platforms-kompatibilitet der er gældende for de fleste menuer på nettet (også de ovennævnte), må det vel være på tide :)
Jeg pudser dem for tiden af med hensyn til NS6 på Mac og PC, men afhængig af mit \'rigtige\' arbejde, forventer jeg at hænge de første op om en uges tid.
Jeg opretter et \'spørgsmål\' om det, når de første ryger op - da der synes at være stærk brug for dem.
/mvh
</bole>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. februar 2001 - 00:20 #4
Måske en af de her kan bruges??

http://www.dansteinman.com/dynduo/

/Nikolaj
Avatar billede engrob Nybegynder
19. februar 2001 - 00:57 #5
Download menuen på www.tv2.dk og du har den samme som på netcoders. Du kan selv bestemme hvor menupunkterne skal være.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
19. februar 2001 - 01:18 #6
Ole >> Godt initiativ
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. februar 2001 - 01:22 #7
Ole´s idé er jo lige i øjet. Alle kan sgu bruge et helt menukort med... menuer.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
21. februar 2001 - 11:49 #8
Det er da ikke en videre svær gang kode!
Opret en tabel, med en række, og så mange kolonner som der er menu punkter. Giv så <td> taggen en onmouseover, som gør at en ny tabel bliver vist. Lidt ala:
<script type=\"text/javascript\">
function vis(n) {
  document.all.hovedpunkt1.style.display=\'block\';
  document.all.hovedpunkt1.style.left=document.all.punktet.offsetWidth + document.all.punktet.offsetLeft;
document.all.hovedpunkt1.style.top=document.all.punktet.offsetHeight + document.all.punktet.offsetTop;
}
</head>
<body>
<table>
  <tr>
    <td id=\"punktet\" onmouseover=\"vis(1)\" onmouseout=\"uvis()\">hovedpunkt 1</td>
    <td onmouseover=\"vis(2)\">hovedpunkt 2</td>
    <td onmouseover=\"vis(3)\">hovedpunkt 3</td>
  </tr>
</table>
<table id=\"hovedpunkt1\"style=\"display:none;position:absolute\">
  <tr>
    <td>underpunkt 1</td>
  </tr>
</table>
Jeg har ikke lige prøvet det, og der skal nok rettes lidt til, plus det skal gøres Xbrowser venligt, men der er da ikke de store ben i det
Avatar billede ras2000 Nybegynder
21. februar 2001 - 11:59 #9
OK, der var et par fejl i, her er en der virker:
<script type=\"text/javascript\">
function vis(n) {
  document.all.hovedpunkt1.style.display=\'block\';
  document.all.hovedpunkt1.style.left=document.all.punktet.offsetWidth/2 + document.all.punktet.offsetLeft;
  document.all.hovedpunkt1.style.top=document.all.punktet.offsetHeight + document.all.punktet.offsetTop + 10;
}
function uvis() {
  document.all.hovedpunkt1.style.display=\'none\';
}
</script>
</head>
<body onmouseover=\"uvis()\">
<table>
  <tr>
    <td id=\"punktet\" onmouseover=\"vis(1); window.event.cancelBubble=true\">hovedpunkt 1</td>
    <td onmouseover=\"vis(2)\">hovedpunkt 2</td>
    <td onmouseover=\"vis(3)\">hovedpunkt 3</td>
  </tr>
</table>
<table id=\"hovedpunkt1\"style=\"display:none;position:absolute\" onmouseover=\"vis(1); window.event.cancelBubble=true\">
  <tr>
    <td>underpunkt 1</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>underpunkt 1</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>underpunkt 1</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede hagge Nybegynder
21. februar 2001 - 16:06 #10
ras2000 >> Totalt meget tak for en fed menu du lige skrev der. Det var måske ikke svært, men jeg er ikke en javascript haj, sååå...

Hilsen Hagge
www.hagge.dk
patrick@hagge.dk
Avatar billede ras2000 Nybegynder
21. februar 2001 - 16:14 #11
Jeg er nu heller ikke så meget haj at det gør noget, og jeg tror de hajer der kigger på det jeg skrev ville ryste på hovedet, men hva faen, det virker.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
21. februar 2001 - 16:15 #12
Du får det lige med underpunkter og farver og det hele. Borders må du selv finde ud af.
<script type=\"text/javascript\">
function vis(n) {
uvis();
if (n==1) {
  document.all.hovedpunkt1.style.display=\'block\';
  document.all.hovedpunkt1.style.left=15 + document.all.punkt1.offsetLeft;
  document.all.hovedpunkt1.style.top=document.all.punkt1.offsetHeight + document.all.punkt1.offsetTop + 10;
}
if (n==2) {
  document.all.hovedpunkt2.style.display=\'block\';
  document.all.hovedpunkt2.style.left=15 + document.all.punkt2.offsetLeft;
  document.all.hovedpunkt2.style.top=document.all.punkt2.offsetHeight + document.all.punkt2.offsetTop + 10;
}
if (n==3) {
  document.all.hovedpunkt3.style.display=\'block\';
  document.all.hovedpunkt3.style.left=15 + document.all.punkt3.offsetLeft;
  document.all.hovedpunkt3.style.top=document.all.punkt3.offsetHeight + document.all.punkt3.offsetTop + 10;
}
function uvis() {
  document.all.hovedpunkt1.style.display=\'none\';
  document.all.hovedpunkt2.style.display=\'none\';
  document.all.hovedpunkt3.style.display=\'none\';
}
</script>
</head>
<body onmouseover=\"uvis()\">
<table cellspacing=\"10\">
  <tr>
    <td bgcolor=\"ff0000\" id=\"punkt1\" onmouseover=\"vis(1); window.event.cancelBubble=true\">hovedpunkt 1</td>
    <td bgcolor=\"ff0000\" id=\"punkt2\" onmouseover=\"vis(2); window.event.cancelBubble=true\">hovedpunkt 2</td>
    <td bgcolor=\"ff0000\" id=\"punkt3\" onmouseover=\"vis(3); window.event.cancelBubble=true\">hovedpunkt 3</td>
  </tr>
</table>
<table id=\"hovedpunkt1\" style=\"display:none;position:absolute\" onmouseover=\"vis(1); window.event.cancelBubble=true\">
  <tr>
    <td>underpunkt 1</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>underpunkt 1</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>underpunkt 1</td>
  </tr>
</table>
<table id=\"hovedpunkt2\" style=\"display:none;position:absolute\" onmouseover=\"vis(2); window.event.cancelBubble=true\">
  <tr>
    <td>underpunkt 1</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>underpunkt 1</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>underpunkt 1</td>
  </tr>
</table>
<table id=\"hovedpunkt3\" style=\"display:none;position:absolute\" onmouseover=\"vis(3); window.event.cancelBubble=true\">
  <tr>
    <td>underpunkt 1</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>underpunkt 1</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>underpunkt 1</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede hagge Nybegynder
21. februar 2001 - 17:07 #13
Men alligevel... den passer ikke helt ind ved mig :(
Avatar billede ras2000 Nybegynder
21. februar 2001 - 17:09 #14
Hvorfor ikke?
Avatar billede 1234567891 Nybegynder
21. februar 2001 - 17:17 #15
jeg lukker spørgsmålet nu og så må hagge og ras2000 finde et andet spørgsmål at diskutere videre i
Avatar billede ras2000 Nybegynder
21. februar 2001 - 17:21 #16
Har du fået svar på dit spørgsmål?
Avatar billede 1234567891 Nybegynder
21. februar 2001 - 17:22 #17
ja bruger tv2\'s menu
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2001 - 10:27 #18
Selvfølgelig gør han det....det andet skod funker jo kun i IE...!
/mvh
Avatar billede ras2000 Nybegynder
22. februar 2001 - 10:30 #19
Ja, det skrev jeg også i starten, det skulle tilpasses til xbrowser/platform. Jeg arbejder udelukkende med ie, snævertsynet, men sådan er det.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
22. februar 2001 - 10:31 #20
Og lad venligst være med at kalde mine barnlige forsøg på at kode for skod.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
22. februar 2001 - 10:31 #21
TV2s fungerer nogenlunde i NS6 også :o)
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2001 - 10:33 #22
Ok....skidt :oD
/mvh
Avatar billede 1234567891 Nybegynder
22. februar 2001 - 14:59 #23
jeg bruger tv2\'s fordi det er den eneste jeg kan få til at virke på min maskine og jeg tager normalt ikke hensyn til Netscape
Avatar billede engrob Nybegynder
22. februar 2001 - 15:01 #24
Det er ellers en god ide at gøre. Der er stadig mange der bruger netscape.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
22. februar 2001 - 15:04 #25
1234567891, virker min ikke på din?