Avatar billede gorell Nybegynder
11. juni 2004 - 22:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Glemt password til cisco 677

Spørgsmålet siger sig selv. Kan ikke komme ind på routeren idet passwordet er gået i glemmebogen, hvad går man? Og hvordan gør man?
Har prøvet at følge den vejledning der er inde på cisco's hjemmeside, men det outputtet fatter jeg brik af. hjælp..

P.S. jeg har et management kabel
Avatar billede cool_casper Nybegynder
11. juni 2004 - 22:57 #1
Er der ikke en reset knap på routeren du kan bruge?
Avatar billede gorell Nybegynder
11. juni 2004 - 22:58 #2
nej det er der ikke
Avatar billede gorell Nybegynder
11. juni 2004 - 22:59 #3
ved at jeg skal bruge denne metode http://www.cisco.com/warp/public/474/pswdrec_6xx.html
men kan ikke lige finde passwordet udfra det jeg får tilbage fra routeren
Avatar billede gorell Nybegynder
11. juni 2004 - 23:10 #4
er der nogen som har prøvet at genoprette deres via denne side??
Avatar billede thundergod Nybegynder
12. juni 2004 - 22:33 #5
Når nu du har en Cisco 677, går jeg ud fra at du har Cybercity som ADSL-udbyder.
Cybercity tilbyder at sende dig et blåt datakabel (COM til RJ45) samt en diskette med et simpelt program der nulstiller Routeren.
De tager vidst 50,- for det, men det er jo til at leve med.
Hvis du ikke selv har pillet med passwordet, kan du bare ringe til Cybercity, de har ingen skrupler med at sende/fortælle dig passwordet. (Min erfaring)
/T
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
12. juni 2004 - 23:23 #6
Jeg ved hvordan:

Enter ROMmon mode.

Connect your PC to the console port of the router using a Cisco 600 series management cable. For more information, refer to Making a Management Cable for the Cisco 600 Series CPE.

Set your terminal access program (such as HyperTerminal in Windows) to the following settings:

Baud rate: 38400 bps recommended (standard 9600 bps is possible)

Data bits: 8

Parity: None

Stop bits: 1

Flow control: None

Power cycle the Cisco DSL modem by disconnecting the power at the back of the device.

When you see the Hello! prompt, immediately type Ctrl-C.

You are now in ROMmon mode.An example of the ROMmon prompt is =>.

Så står du i ROMmon mode. Her sletter du dit gamle password ved at skrive:

es 6 og trykke enter

Så er dit gamle password slettet og det nye er der ingenting af.

For så at komme ud af ROMmon mode igen skal du skrive:

m0 og trykke på enter

rb og trykke på enter

så booter din router og du kan nu komme ind i din router uden password.
Noget af det er hentet fra:

http://www.cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps295/products_configuration_example09186a0080093e34.shtml#maintask1

god fornøjelse
Avatar billede nik- Nybegynder
13. juni 2004 - 16:40 #7
Og her er programmet:  http://users.cybercity.dk/~btm1718/
Avatar billede gorell Nybegynder
26. april 2005 - 10:56 #8
Lukket. fik cybercity til det