Avatar billede cygnet Praktikant
11. juni 2004 - 22:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udtrak fra database - skal ligges sammen og divideres

Jeg har en række tal i en database.

F.eks.

De skulle gerne ligges sammen

Altså 1+4+5+3+2+4 = 19

Der så skal dividres = 3,16

Og så afrundes til nærmest hele tal altså 3

Nogle der kan hjælpe . feltet i databasen hedder kroner.
Avatar billede coolstar Nybegynder
11. juni 2004 - 22:42 #1
det med afrunding kan du gøre således.

-----> round(<variabel>,<2>) <-------- viser med 2 decimaler
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. juni 2004 - 22:42 #2
Er det gennemsnit du mener? Så kan du bruge databasen avg funktion og evt. round hvis det er access du bruger, eller kan round også kaldes i ASP koden:

SQL = "select round(avg(kroner)) as kroner_gen from tabelnavn"
Avatar billede coolstar Nybegynder
11. juni 2004 - 22:43 #3
det andet er jeg lidt i tvivl om hvad du mener, men hvis det bare ér at smide variablerne sammen kan du gøre således.

varibael1+variabel2+variabel3+variabel4+variabel5=TotalSUM

round(TotalSUM,2) her afrundes TotalSUM med 2 decimaler.
Avatar billede tuvix Nybegynder
11. juni 2004 - 22:45 #4
SELECT SUM(Kroner) FROM <<tabel_navn>> returnerer summen af værdierne i kroner rækken. Dette tal dividerer du med 3,16. For at runde af skal du bruge følgende funktion: Round(variabel,antal_decimaler) - f.eks. Round(resultat,0)