Avatar billede bacce Nybegynder
18. februar 2001 - 20:40 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

har et lille problem

hejsa all jeg har lavet en oprettelses formular hvor jeg beder folk om at indtaste passwordet 2 gange for at sikre sig at folk ikke trykker forkert. formularen sendes så til en anden side hvor det hele bliver tjækket om man har glemt og skrive et eller andet det som jeg så mangler er en elseif sætning hvor pass og pass2 IKKE er ens så jeg kan skrive en fejl hvis det forekommer hvordan laves sådan en ???
jeg ved godt at man undersøger om ting er lig med hinanden med == men hvordan tjækker man om de IKKE er lig hinanden ???

Bacce
Avatar billede htx98i17 Professor
18. februar 2001 - 20:42 #1
ved at skrive !==
! = ikke
Avatar billede bo.morville Nybegynder
18. februar 2001 - 20:43 #2
if ($pass != $pass2) {
echo \"fejlbesked\";
}else{
det der skal ske hvis de to pass er ens...
}
Avatar billede bacce Nybegynder
18. februar 2001 - 20:46 #3
hmm ja der er stor uoverensstemmelse om der skal være et eller to lighedstegn og da siden langt fra er ferdi og gør at jeg ikke kan tjekke det med det samme får i delt pointne

taGGer for hjælpen

Bacce
Avatar billede bo.morville Nybegynder
18. februar 2001 - 20:56 #4
Jeg bruger kun et =, og har ikke haft problemer.
I følge PHP manualen på www.php.net er
!= not equal
!== not identival (denne tjekker så om de to operatorer er af samme type)

se evt.: www.php.net/manual/en/language.operators.comparison.php