Avatar billede blutonium Nybegynder
11. juni 2004 - 19:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Logge ud når man logger chatvinduet ned

Hvordan gør man sådan at hvis man trykker krydst altså lukke index.php (eller en anden fil anyway), så den går til logout.php ?
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
11. juni 2004 - 20:15 #1
Efter hvad jeg ved, så logger den selv af når du lukker vinduet igen.
Hvis du tænker på at brugeren skulle ændre side, så kan du lade den side køre i et pop-up vindue! Det er mit forslag
Avatar billede blutonium Nybegynder
11. juni 2004 - 23:54 #2
Ikke det jeg mente, mener at hvis man logger vinduet så logger den til logout.php inden man lukker vinduet helt.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. juni 2004 - 01:49 #3
du kan jo prøve med:
<body onunload="window.open('logout.php','win');">
eller
<body onbeforeonload="window.open('logout.php','win');"> (virker kun i IE)

Her åbner de et vindue når du lukker siden - men problemmet er med disse events, at de også bliver kaldt ved reload og når man går til fx en anden side på din hjemmeside. Der findes så ingen måder, om eventen forekommer ved reload eller lukning af hele siden - så generelt tror jeg ikke, der er nogen særlig god løsning på dit problem.
Avatar billede blutonium Nybegynder
12. juni 2004 - 20:06 #4
Ved der findes, en mulighed, for har engang fundet den. Men lukker.

Skovenbord =>
Hvis man indsætter den kode, lukker den ud, hver gang man skal se en side ..
Avatar billede hmmhelpinghmm Nybegynder
12. juni 2004 - 20:09 #5
l
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. juni 2004 - 20:30 #6
det ved jeg - jeg skrev også at det ville give problemmer, men det er umiddelbart den eneste måde man med javascript kan udføre nogle handlinger når browseren/siden lukkes