Avatar billede christian Nybegynder
11. juni 2004 - 13:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Style ikke ens i IE og NS

Hvorfor er det lige at MS ikke vil have at ting ser pæne ud i NS!?

Jeg har følgende asp.net:
<asp:textbox id="test" Width="121" runat="server"/>

sådan ser HTML output ud:
IE:
<input name="Hoejre_infoboks5:banner01:test" type="text" id="Hoejre_infoboks5_banner01_test" style="width:121px;" />
NS:
<input name="Hoejre_infoboks5:banner01:test" type="text" id="Hoejre_infoboks5_banner01_test" />

Hvordan fortæller jeg til asp.net at NS ikke har nogen problemmer med style=""?

Overstående eksempel skal kun ses som et eksempel, i det som jeg laver er der sat en masse properties width, height, border, font etc
Avatar billede christian Nybegynder
11. juni 2004 - 13:03 #1
jeg ved godt jeg kan fixe det ved at bruge en class, i stedet... dette er jeg dog ikke interreseret i
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
11. juni 2004 - 19:40 #2
Så vidt jeg ved, fjerner asp.net ikke en style bare fordi siden bliver vist i Netscape. Er det forstået rigtigt, at det er det du tror?
Avatar billede christian Nybegynder
11. juni 2004 - 20:14 #3
Jeg er sikker på den gør det :-(

Når man sætter Width på eb asp:textbox bliver det sat på som en style på input feltet
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
11. juni 2004 - 20:35 #4
ja? og det forstår ns vel også?
Avatar billede christian Nybegynder
11. juni 2004 - 20:38 #5
ja, det forstår ns og en masse andre browsere godt.

Men output er forskelligt fra IE hvis man bruger NS
Avatar billede madrich Nybegynder
29. august 2005 - 22:46 #6
Hej Christian

Det er rigtigt at .net genkender mozilla/firefox etc. som browsere der ikke kan fortolke eks. css, og derfor renderer sine kontroller uden brug af feks. style attributten, du kan fikse det ved at opdatere din machine config/web.config fil, så .net ved at firefox/mozilla er en "uplevel" browser. læs evt mere her

https://www.mainfunction.com/DotNetInAction/Technologies/display.aspx?ID=2791&TypeID=17

Mvh. Kasper
http://www.umbraco.org