Avatar billede bsl2003 Nybegynder
11. juni 2004 - 11:37 Der er 11 kommentarer

Flash konference i Århus ?

Vi er nogle folk der arbejder på at lave en Flash konference/festival i Århus til efteråret 2004.
Ideen er inspireret af vi var to lærer fra multimediedesigner uddannelsen på Århus Tekniske Skole som deltog i Flashforward2004 konferencen i San Francisco.
Se evt. http://www.flashforward2004.com/

Vi forestiller os pt. en Flashkonference i Århus i en noget mindre 1 dagsudgave bestående af:
- Forskellige workshops af danske og udenlandske flash experter.
- Flashfilm festival hvor der uddeles priser og anderkendelse indenfor forskellige kategorier såsom bedste flash animation, flash application, branding via flash, anvendelse af lyd m.m.?

Hvis I synes det er en god ide samt har nogle kommentar/forslag så send en mail med emnet "flash-ide" til bsl@ats.dk
eller kommenter den her på www.eksperten.dk

Mvh Bjarne Slipsager
Avatar billede alexander_j Nybegynder
11. juni 2004 - 11:48 #1
Synes I skulle indlede et samarbejde med folkene bag http://dkmmug.dk/ om det projekt!
Avatar billede hammerhead Nybegynder
11. juni 2004 - 11:55 #2
Synes det lyder som en rigtig god ide - ikke kun for så vidt angår Flash, men idet hele taget kunne vi godt have flere af disse interessante messer i DK. Det er jo ikke alle forund at kunne rejse rundt i verden til de store messer.

Som alexander_j skriver bør i måske finde nogle samarbejdspartnere, som kan hjælpe med at promovere messen og hjælpe til med alt fodarbejdet. Det er måske også nemmere at få udenlandske eksperter til hvis i kan få et større firma til at sponsorere messen osv......

En hjemmeside skulle måske oprettes inden messen. Gerne med online tilmelding, forsmag på hvad der kommer på messen og lignende.

Bare til feedforward - håber det bliver til noget.
Avatar billede andersdp Nybegynder
11. juni 2004 - 14:09 #3
GOD IDÈ - det er fedt at komme ud og møde ligesindede....

Jeg vil helt sikkert deltage i et sådan arrangement, og som hammerhead skriver vil det være en god idé med et site til få gang i opmærksomheden omkring arrangementet. Et site med mulighed for at tilmelde sig, submitte sites til prisuddelingen osv...
Avatar billede barklund Nybegynder
11. juni 2004 - 14:17 #4
Tark for referencen alexander_j :)

Vi har efterfølgende allerede kommunikeret over mail og er på vej - så det skal nok blive til noget :)

Vi, som DKMMUG, har direkte kontakter til en lang række flash-relaterede virksomheder i ind- og udland som kontakter til eksperter fra Macromedia selv. Måske nogen fra udviklingsafdelingerne, Team MM eller developer relations kunne lokkes herover.

Og vi har også tilbudt at lave et undersite på dkmmug.dk til formålet - eller lav een hel ny side i samme stil til det.

// Morten Barklund
// DKMMUG Manager
Avatar billede barklund Nybegynder
11. juni 2004 - 15:53 #5
Det skal selvfølgelig lige nævnes, at det stadig er ATS show og at vi (DKMMUG) ikke er kommet ind over endnu - men vi vil gerne, når tid kommer :)

Og forresten kan vi skaffe en masse internationale tekniske forlag til at give bøer til event'en til præmier. Globe og IDG forlag vil muligvis gerne komme og være med. Derudover har DKMMUG kontakter til O'reilly, a press (dem med friends of ED), new riders/peach pit, sam's med flere... De er altid villige til at hjælpe med gratis bøger til sådanne arrangementer.
Avatar billede brianus Nybegynder
11. juni 2004 - 23:43 #6
Go' ide. Jeg tropper op, hvis det bliver til noget.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. juni 2004 - 03:48 #7
Efteråret 2004 - Jeg kunne godt tænke mig at deltage - Men hvornår taler vi om. En dato bliver alfa omega for et godt initiativ.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. juni 2004 - 03:49 #8
Brianus - DU har jo heller ikke så langt :))
Avatar billede bsl2003 Nybegynder
13. juni 2004 - 19:42 #9
Vi regner nok med en konference i Århus engang i oktober eller november. Det er en god ide at kontakte forskellige forlag, Macromedia samt at oprette et konference site med forhånds
tilmelding m.m. Det vil der bliver arbejdet videre på.
På multimediedesigner uddannelsen har vi i de sidste 2 år haft en del internationale studerende. Derfor overvejer vi også at give konceferencen et internationalt præg.
Hvad synes I om dette ?

endvidere

Hvormange af jer kommer fra Århus egnen ?

Mvh Bjarne Slipsager
Avatar billede andersdp Nybegynder
15. juni 2004 - 13:25 #10
Der behøves ikke nødvendigvis være et internationalt præg, med mindre I har gode kontakter...

Jeg er fra Silkeborg, lige i nærheden af Århus...
Avatar billede brianus Nybegynder
15. juni 2004 - 23:16 #11
Et styk mere fra Silkeborg her...