Avatar billede doctorking Nybegynder
11. juni 2004 - 10:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

HTML tags i textfelt

Jeg har lavet et dynamic textfelt og jeg kan ikke få simple html tags til at virke... "Render txt as HTML" og "selectable" er slået til. Det er sat til "multiline" og "scrollable"... Har nogen et bud på hvad jeg gør galt?
Avatar billede mat Nybegynder
11. juni 2004 - 10:07 #1
bruger du: mitTekstFelt.htmlText = someString; ?
Avatar billede doctorking Nybegynder
11. juni 2004 - 10:10 #2
nej... hvordan bruges det?
Avatar billede mat Nybegynder
11. juni 2004 - 10:12 #3
på samme måde som mitTekstfelt.text :)

mitTekstfelt.text = "rapanden rasmus";

mitTekkstfel.htmlText = "<b>rapanden>/b> <i>rasmus</i>";

:)
Avatar billede mat Nybegynder
11. juni 2004 - 10:12 #4
(uden tastefejlen i instancenavnet naturligvis)
Avatar billede doctorking Nybegynder
11. juni 2004 - 10:13 #5
Skal det sidder i teksten eller hvordan... du har mistet mig der...
Avatar billede doctorking Nybegynder
11. juni 2004 - 10:15 #6
Selve teksten står i textfeltet
Avatar billede doctorking Nybegynder
11. juni 2004 - 10:16 #7
jeg bruger Flash MX...
Avatar billede mat Nybegynder
11. juni 2004 - 10:33 #8
Hvis du skriver teksten direkte i tekstfeltet skal du ikke bruge html, men properties panelet for tekstfeltet.
Hvis du vil lave et link markerer du den del af teksten der skal linke og skriver urlen i det felt i properties, der er en lille kæde ud for.
Avatar billede doctorking Nybegynder
11. juni 2004 - 10:36 #9
ok... men hvordan laver jeg så et link understreget f.eks?
Avatar billede doctorking Nybegynder
11. juni 2004 - 10:39 #10
Jeg har prøvet at linke ud til et .txt doc. Her fik jeg mulighed for at lave html tags... men så virkede min scrollbar ikke... (Flash UI Component scrollbar)
Avatar billede mat Nybegynder
11. juni 2004 - 10:44 #11
Din scrollbar burde nu virke alligevel.

Du kan åbentbart lige netop ikke lave underlines i properties. Så hvis du vil lave html i tekstfeltet kan du ikke skrive direkte i tekstfeltet.

Du kan, som du selv er inde på, hente teksten eksternt, eller du kan "hårdkode" den i flash. Du lave en frame action i den frame hvor dit tekstfelt er der lyder:

minVar = "en <u>masse</u> tekst her som du kan <b>html</b> formattere";
mitTekstFeltsInstanceNavn.htmlText = minVar;
Avatar billede doctorking Nybegynder
11. juni 2004 - 10:55 #12
Nu har jeg gjort således:

Mit instance name = txt1
Mit var name = txtvar

Og så har jeg skrevet i framen hvor txt feltet sidder:

txtvar = "en <u>masse</u> tekst her som du kan <b>html</b> formattere";
txt1.htmlText = txtvar;

Men så er der ingen txt i feltet når jeg previewer...
Avatar billede mat Nybegynder
11. juni 2004 - 11:01 #13
Det lyder underligt? Du skal ikke skrive nogetsomhelst i "var" feltet. Men det burde nu virke, det gør det her.
Avatar billede doctorking Nybegynder
11. juni 2004 - 11:07 #14
Ja nu fik jeg det til at virke. Jeg satte

txtvar = "en <u>masse</u> tekst her som du kan <b>html</b> formattere";
txt1.htmlText = txtvar;

i en forkert frame. Nu spiller det hele.

Tusind tak for hjælpen! Gir du et svar, så du kan få point...
Avatar billede mat Nybegynder
11. juni 2004 - 11:14 #15
aight :)