Avatar billede anthony Nybegynder
18. februar 2001 - 18:52 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Menu-knapper

Hvordan laver man knapper ligesom f.eks. www.netcoders.dk (dem som popper ned)
Er det java/layers
Er der nogen som kender en howto hvor man kan læse om Layers og Java knapper
Avatar billede nixen Nybegynder
18. februar 2001 - 19:11 #1
Nej, det har intet med java at gøre; det er javaSCRIPT(!!). Hvis du vil lære om layers kan du besøge dan steinman på http://www.dansteinman.com/dynduo/
At lave en drop-down menu er ikke noget du kan lære at lave på et par timer (medmindre du er god til dhtml i forvejen) men det er så afgjordt besværet værd :-))

Ud over det er der en udmærket begyndertutorial på... ja, hvad fanden er det nu den hedder? hierarchical menues... Mon ikke der er en eller anden der kan huske den url..
Avatar billede senj Nybegynder
18. februar 2001 - 19:42 #2
Du kan også kigge forbi dynamicdrive der også har en masse forskellige menuer, samt en mængde andre gode sager for side design m.m. Kig under menuer i dit tilfælde.
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/index.html

/senj
Avatar billede engrob Nybegynder
19. februar 2001 - 00:53 #4
Netcoders har brugt den samme menu som tv2.dk
Du kan enten downloade den direkte fra www.netcoders.dk eller fra www.tv2.dk.
Se kildekoden og find ud af hvor javascriptfilerne ligger.

Jeg kan også, hvis du giver mig din e-mail, sende scriptet til dig.
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. februar 2001 - 11:16 #5
olebole herfra sagde et andet sted han er ved at lave en der er DOM kompatibel (IE5.5 og NS6).

bratta fra www.bratta.com er vist også igang med at opdatere sin.

Det ku være værd at vente lidt :-))
Avatar billede anthony Nybegynder
20. februar 2001 - 20:11 #6
Engrob, jeg vil meget gerne, hvis du vil sende mig det per email: anthony@dk2net.dk
på forhånd tak
Avatar billede peellefsen Nybegynder
20. februar 2001 - 20:40 #7
Hvis du vil undgå JavaScript, så vil jeg anbefale Fireworks fra Macromedia, det er et rigtigt godt web grafik program, som kan lave pop-up menu\'er i en håndevending, og genererer selv js koden.
Du kan downloade en demo på http://www.macromedia.com eller finde den på en af de mange forside CD\'er der følger med PC blade.
Avatar billede engrob Nybegynder
22. februar 2001 - 00:27 #8
Har sendt en e-mail...
Avatar billede sigski Nybegynder
22. februar 2001 - 08:21 #9
Prøv at tjekke www.simplythebest.com

der er utrolig mang og flotte menuscripts, plus en masse andre scripts

Sigski
Avatar billede sigski Nybegynder
22. februar 2001 - 08:22 #10
Ups....det er www.simplythebest.net