Avatar billede birkis Nybegynder
11. juni 2004 - 01:22 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvad skyldes denne fejl?

Jeg har en Access database med en tabel Postadresse. Postadresse har et 'id' som er av typen "AutoNumber".

Hvorfor giver
ResultSet rs = stmt.executeQuery("SELECT * FROM Postadresse WHERE id = '" + id + "'");

denne fejl: "[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression"?
Avatar billede medions Nybegynder
11. juni 2004 - 01:44 #1
ResultSet rs = stmt.executeQuery("SELECT * FROM Postadresse WHERE id = " + id);

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
11. juni 2004 - 01:45 #2
Fejlen skyldes at du indikrere at det er et tekstfelt du vil parse en værdi i, dette er dog ikke tilfældet da dit felt ID højst sandsynlig er et integerfelt.

Altså hvis det er et tekstfelt skal der ' og ' omkring, er det et talfelt skal der ikke være det.

//>Rune
Avatar billede birkis Nybegynder
11. juni 2004 - 01:52 #3
Det er fuldstændig rigtigt!

Programmet har tidligere kørt med en MySQL database, og den brokkede sig ikke over denne detalje... :-)

Vel, tak skal du have.
Avatar billede medions Nybegynder
11. juni 2004 - 08:33 #4
Hmm det skulle den nu egentlig også gøre, i så fald den er sat rigtig op.

Men nok om det, godt du fik det til at virke :)

//>Rune