Avatar billede doggy82 Praktikant
10. juni 2004 - 23:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

eksportering af pdf fra InDesign 2.0 til web og "hjemme" print

God aften.

Jeg skal ha' lagt en pdf ud på min hjemmeside.
Den skal ikke kun ses på skærmen, brugeren skal også ku' printe den ud.
Den er på 2 A4 sider ingen billeder.
Ren tekst. Og lidt rammer.
Den kommer til at fylde 1,55 MB
Er det ikke muligt at få det ned?

Jeg outline'er mine skrifter. Det fylder jo nok en del. Min brød tekst er en sans-serif, Frutiger. Det er ikke lige alle som har den. Hvis nu jeg ikke outliner og brugeren ikke har skriften, kommer der så en anden skrift? En anden sans-serif? Verdana, Arial?

På forhånd tak.
Avatar billede tobby Nybegynder
10. juni 2004 - 23:27 #1
Hvis der ikke er billeder i filen kan du lige så godt bruge pdf-indstillingen "screen" (eller "skærm" i den danske version).
Skrifttyper inkluderes i pdf'en så der er ikke grund til at outline din tekst.
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. juni 2004 - 23:39 #2
Puuuuha det lettede. Fik den ned på 84 kilo.
Tak for svaret.
Avatar billede tobby Nybegynder
11. juni 2004 - 00:46 #3
Selv tak!