Avatar billede bahne2000 Novice
10. juni 2004 - 20:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

spot en fejl i min form mail

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>

<body>
<?php
#Sender mail her!
if($_POST["navn"] && $_POST["email"])
{
$navn = $_POST["navn"];
echo "$navn";
$email = $_POST["email"];
echo "$email";
      mail("listserv@moonlords.dk", " ", "Join password moonlords-nyhedsbrev@moonlords.dk, $email, $navn","From:$navn<$email>\n Reply-to: $email");
        #Hvis mail er send skrives det her
        echo "Du har nu tilmeldt $navn til Moonlords Nyhedsbrev!";
}
else
{
echo "mail blev ikke sendt!";
}
?>
<h3>Tilmeld bruger til Nyheds listen</h3>
<form method="post" ACTION="<? echo "$php_self?origin=true&kat=klub&menu=nyhedsliste&status=tilmeldt"; ?>" name="tilmeld" id="tilmeld"><br>
Navn: <input type=text maxlength="40" size="30" name="navn" style="background:#000000; color:yellow"><br>
Email: <input type=text maxlength="60" size="30" style="background:#000000; color:yellow" name="email"><br>
<input type=submit Value=Tilmeld! style="background:#ff00000; color: yellow">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
10. juni 2004 - 20:57 #1
<?php
#Sender mail her!
if($_POST["navn"] && $_POST["email"])
{
$navn = $_POST["navn"];
echo "$navn";
$email = $_POST["email"];
echo "$email";
      mail("listserv@moonlords.dk", "Join password moonlords-nyhedsbrev@moonlords.dk, $email, $navn","From:$navn<$email>\n Reply-to: $email");
        #Hvis mail er send skrives det her
        echo "Du har nu tilmeldt $navn til Moonlords Nyhedsbrev!";
}
else
{
echo "mail blev ikke sendt!";
}
?>
Avatar billede bahne2000 Novice
10. juni 2004 - 21:53 #2
Nopes... hjalp desværre ikke...
Der bliver f.eks. ikke Echo'et noget som helst.. hverken $navn, $email eller du har nu tilmeldt.. eller  mail blev ikke sendt...
Avatar billede xozzi Nybegynder
10. juni 2004 - 21:55 #3
hvad gør din kode forkert, vil nok gøre det nemmere :)
hvad er det der ikke virker..
Avatar billede bahne2000 Novice
10. juni 2004 - 21:58 #4
Man bliver ikke meldt til på maillisten  :(
eftersom ingen echo's viser sig, vil jeg gætte på at IF løkken slet ikke går igang..
Avatar billede xozzi Nybegynder
10. juni 2004 - 22:00 #5
hmm nu er jeg ikke specielt god, men skal du ikke have din kode til at forbinde sig med nogle pop3 servers?
Avatar billede bahne2000 Novice
10. juni 2004 - 22:02 #6
nope.. den skal bare sende en mail.. istedet for at man selv sender en mail.. that's it...
Avatar billede xozzi Nybegynder
10. juni 2004 - 22:10 #7
Her har lige fundet en på nettet du måske kan lade dig inspirere (Kilde: www.script.dk)

<html><head><title>Formmail eksempel</title></head><body>

<form action="" medthod="post">
Felt et: <input name="feltEt"><br>
Felt to: <select name="feltTo">
  <option value="app" selected> Appelsiner
  <option value="ban"> Bananer
  <option value="citr"> Citroner
</select><br>
Felt tre: <textarea name="feltTre"></textarea><br>
<input type=submit value=" Indsend! ">
</form>

<?php

if ($feltEt != "") {

    // Mailen sendes til denne adresse. Flere adresser kan sepereres med komma.
    $recipient = "din@email.her";

    // Emne
    $subject = "Mail fra mailform";

    $message .= "Her er felterne fra mailformen:\n";  //  \n er et linieskift
    $message .= "Felt et: $feltEt\n";
    $message .= "Felt to: $feltTo\n";
    $message .= "Felt tre: $feltTre\n";

    $headers .= "X-Mailer: Thomas Lauritsen's PHP-formmail http://thomas.prydslauritsen.dk\n";

    mail($recipient, $subject, $message, $headers);
    print "mail afsendt til $recipient";

    /*
    Se på http://dk.php.net/manual/function.mail.php
    for flere detaljer om at sende emails i PHP
    */

}

?>

</body></html>

Credits til Thomas Lauritsen :P :P
Avatar billede bahne2000 Novice
10. juni 2004 - 22:31 #8
Joh... men.. det jo stort set det samme... forskellen er vel bare at det blir smidt i variabler..
Avatar billede bahne2000 Novice
10. juni 2004 - 23:08 #9
jeg fandt fejlen, den side jeg har vist her.. var included i en menuindhol.php som var included i en iframe.. og action på denne her form fuckede det hele op.. så nu har jeg sat koden direkte ind i den menuindhol.php som er included iframen og sat action til SELF.. nu virker det..