Avatar billede js2002 Nybegynder
10. juni 2004 - 19:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hent url adresse fra et CONTENTEDITABLE=true felt

Hej
Jeg har brug for at hente værdien ud af et editerbart labelfelt hvori man skal indtaste en url adresse.
Det hele virker fint hvis der bare står tekst i feltet med hvis man skriver "http://" eller "www", bliver teksten oversat til et link, og derved får man returneret en "null" værdi.

Er det nogen der ligger inde med en lille fiks løsning på dette? Et lille kodeeksempel er indsat nedenfor.

<html>
<head>
          <title>editablepageexample</title>
<script>
function checkvalue(){
    var value = document.forms[0].getElementsByTagName( "label" ).item(0).firstChild.nodeValue;
    alert(value);

</script>
</head>
<body>
<form>
<label style="background=#cccccc" CONTENTEDITABLE="true">The text in this page is editable. Her skulle helst kunne indskrives en url</label>
<br><br>
<a href="java script:checkvalue()">Check</a>
</form>
</body>
</html>

På forhånd tak

Mvh
John
Avatar billede yellow Nybegynder
10. juni 2004 - 19:22 #1
Prøv med:
var value = document.forms[0].getElementsByTagName( "label" ).item(0).innerText;
Avatar billede js2002 Nybegynder
10. juni 2004 - 19:37 #2
Thanks my friend

Nu spiller det!
Avatar billede js2002 Nybegynder
10. juni 2004 - 19:39 #3
Ok, jeg er lidt af en tung elev, fik givet de 60 point til mig selv. Hvordan overfører jeg dem til dig?
Avatar billede yellow Nybegynder
10. juni 2004 - 19:43 #4
Skidt med dem :-)
Avatar billede js2002 Nybegynder
10. juni 2004 - 19:46 #5
Ok,
takker og bukker endnu en gang
Avatar billede roenving Novice
11. juni 2004 - 00:00 #6
Hvis du vil give opint til en, som ikke har svaret beder du pågældende om at svare ...

Hvis du vil give point til en, som du ved en fejl ikke har fået givet point til, opretter du et nyt spørgsmål med titlen:

Point til xxx

og teksten skal så være en reference til spørgsmålet, point kommer fra:

http://www.eksperten.dk/spm/508426

-- se også: http://expfaq.1go.dk